Avatar billede lsn1 Nybegynder
23. juni 2001 - 13:33 Der er 15 kommentarer

Afspil lyd

Kan nogen af jer fotælle mig, hvordan jeg afspiller en lyd direkte fra computeren (men skal komme ud af højtalerne)?

Man skal kunne ændre dens frekvens og styrke, ved et tryk på en Button1.

Jeg kan desvære ikke give jer points, da jeg ikke kan komme ind på eksperten.dk fra den computer jeg ellers går på nettet med (sidder ved en anden computer).

Men på forhånd tak.

Avatar billede cms Nybegynder
23. juni 2001 - 17:47 #1
interessant. det vil jeg også gerne vide...
Avatar billede no_doubt Nybegynder
23. juni 2001 - 17:52 #2
\"Jeg kan desvære ikke give jer points, da jeg ikke kan komme ind på eksperten.dk fra den computer jeg ellers går på nettet med (sidder ved en anden computer).\" Hvad fanden snakker du OM ?
Avatar billede cms Nybegynder
24. juni 2001 - 09:29 #3
no_doubt> slap da af. hvis du ikke gider hjælpe uden at få point, så la\' vær og hold din kæft.
Avatar billede cms Nybegynder
24. juni 2001 - 09:35 #4
lsn>
Jeg har nogle ASM-interfaces (det\' noget med lyd...) og nogle demoer med kode, som viser denneher \'kurve\' for en given wavfil mens den afspilles. Hvis du nu \'omvendte\' denne funktion som er i demoen, så den modtog antal Hz og outputtede dataene med passende sinuskurve-tingelig, og så sendte disse data til en waveout-handle - så ville det nok virke.
drop en mail så sender jeg det til dig :-)

cms [cnt@cnt.dk]
Avatar billede ziron Nybegynder
24. juni 2001 - 16:12 #5
cms >> det lyder meget nice :-)
kunne da ikke også lige sende til ziron@wanadoo.dk og jeg ville blive glad :-)

/ZIRON
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2001 - 08:31 #6
lsn1 >>
  Jeg har skrevet et lille program der kan det du beder om ... Du kan hente den her :

http://borrisholt.com/Eksperten/SoundDemo.zip

Jens B
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:01 #7
Jens kommer din ikke ud af pc-speakeren?

nåmæn tivårtifall har jeg osse lavet en, den jeg snakkede om før nemmerlig - det\' slet et så swært :-) prøv det sæl. det\' ovenikøbet sjovt :-))

www.innovision.it/eksperten/PlayHzFiles.zip
Man kan justere lydstyrke på tonerne, spille enhver tone på et klaver overhovedet (beregnes runtime med logaritmefunktioner), lave slides over toner osv. osv.
Håber det virker. Demo inkluderet.
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:02 #8
overvejer lidt at få den til at gemme lortet i en wavefil og så spille den i stedet. det giver en renere overgang mellem tonerne...
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2001 - 10:03 #9
cms  >> Det kan godt være at dit lyd eksempel er bedere end mit. Men MIN ER STØRER END DIN (Delphi version altså) :-)

Jens B
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:27 #10
nårh :-) jamn min far er bare større end din far og han kan bare banke dig for det siger jeg selv og det står i aktuelt når nej den er der jo ikke mere men så kan det osse bare være ligemeget og jeg gider ikke mere moooar jeg vil hjem jens driller *gg*
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2001 - 10:29 #11
cms  >> Jeg modtager ikke hån fra laverstående primater, der kun bruger Delphi 5 !

Jens B
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:32 #12
hmmm hvad vil du så sige hvis at som altså hvis at det var muligt at jeg på et eller andet tidspunkt---- at jeg fik fat i Delphi 6... ??
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:33 #13
hvad ville du så gøre ?? _G_
Avatar billede borrisholt Novice
25. juni 2001 - 10:35 #14
yep ... !!!!

Jens B
Avatar billede cms Nybegynder
25. juni 2001 - 10:37 #15
away for breakfast