Avatar billede ch2202 Nybegynder
30. juli 2008 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

wmv fil ændres så man kan se det på tv via dvd

Hej

Håber der er nogle som kan hjælpe mig eller fortælle om det kan lade sig gøre.

jeg har været i Australien og optaget med mit videokamera.
Nu har jeg fået lagt det ind på pc så hele filmen fylder 3-4 timer.
Jeg har brugt windows movie maker da den ligger på pc'en og windows media player.
Filmen kan sagtens ses på pc.
Så langt så godt men nu vil jeg jo gerne have filmen ned på en dvd og se den på min dvd/tv men det kan jeg ikke.Jeg har brænder program og kan godt brænde filmen men den vil ikke vises!!??

Jeg er ikke nogen ørn til dette med computer, så hvis der er en som kan fortælle hvordan man gør ville det være dejligt.

Jeg kan kun få det til at være en WMV Fil og vist er en video fil.......

HJÆLP????
Avatar billede japping Nybegynder
30. juli 2008 - 21:07 #1
Din dvd/tv afspiller kan afspille forskellige formater. Hvilke formater kan den afspille ifølge manualen ?
Avatar billede mrehn Nybegynder
30. juli 2008 - 21:39 #2
Ellers kan progammet ConvertXToDVD hjælpe dig. Tag filen fra dit videokamera, og smid det igennem ConvertX, og 3 timer senere, har du en dvd.
Avatar billede ch2202 Nybegynder
31. juli 2008 - 12:19 #3
Har flere DVD Maskiner i huset så de kan klare mange formater.

ConvertXtoDVD er fint men der kommer et vandmærke frem. Skal man betale for det??
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. juli 2008 - 14:51 #4
Jeps.. det er ikke gratis, hvis man vil bruge det på lovlig vis.
Med programmer som Super og Prism kan du konvertere (gratis) til stort set alle tænkelige formater. Din afspiller kan garanteret klare mpeg2 og muligvsi også divx (avi). Din originale fil på 3-4 timer fylder sikkert mange gigabyte, så evt. kan du dele den op i flere bidder, for ikke at forringe kvaliteten for meget.

http://www.nchsoftware.com/prism/index.html
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Muligvis fulgte der også noget software med dit kamera, som kan brænde det ud på en DVD, der kan ses på en alm. afspiller...
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. juli 2008 - 14:53 #5
En anden mulighed er, at føre det hele tilbage på kameraet og sætte kameraet til fjernsynet og afspille det på den måde. Men ConvertXtoDVD er umiddelbart nemmest..
Avatar billede fuglen1 Novice
07. august 2008 - 08:30 #6
Windows moviemaker er uegnet til dit projekt.
moviemaker kan kun outputte til Microsft eget format, samt dv avi.

Der for skal filmen omkodes for at blive konverteret til mpeg2
Nogle dvd afgspiller tager ikke imod mpeg2 filer direkte fra en dvdskiver.

altså slal det laves til dvdformat det gøres i feks.
Tmpgenc dvdauthor.