Avatar billede jan2001 Nybegynder
30. juli 2008 - 11:05 Der er 5 kommentarer

Skærm slukker midt i spil

Jeg har lige sat et leadtek geforce 6800LE 128mb i computeren.
Begyndte at spille thief3. men midt i spillet slukker skærmen pludseligt og vil ikke tænde igen. Så jeg er nød til at genstarte hver gang.

Alt i strømstyring er slået fra.

Mit gamle kort radeon 9600pro virkede findt indtil jeg på et tidspunkt geninstallerede windows xp. Herefter kunne skærmen finde på at slukke imens jeg sad og så tv på computeren. Men det var dog sjællent.

Er dette et hardwareproblem med pc'en eller grafikkortet, eller er det windows xp eller noget med driverne. Kan det være spillet?

Driverne til kortet er den nyeste fra producentens website.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
30. juli 2008 - 13:44 #1
Jeg tænker på, at når du nu har fået den samme fejl på 2 forskellige kort, så må det være noget andet. Enten er det RAM fejl, PSU fejl eller din CPU køler.
Avatar billede newts Nybegynder
30. juli 2008 - 15:13 #2
Mit forslag er at geninstaller XP igen. Det ser ud til at der er en driver der er noget galt med. Husk lige at kontrolere XP-CD'en for skidt, inden du begynder.
Du kan evt afinstallere skærmkortet og så derefter genindstallere det. Det kan være at det så får de sidste flag til at så korrekt.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
30. juli 2008 - 15:23 #3
Er der nogen måde at teste RAM, PSU?
Avatar billede newts Nybegynder
30. juli 2008 - 15:30 #4
Du kan hente en program til ramtest på:http://www.winther-odense.dk/testafram.zip
Pak det ud i en mappe og lav en diskette ved at køre krogrammet. Genstart PCen med disketten i og bios sat til at starte på diskette.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
01. august 2008 - 14:57 #5
Jeg har nu testet med OCCT, cpu stability test og brunin. CPU og ram lader til at være ok. Jeg har ikke fundet ud af at teste PSU.

Har så testet med VideoCardStibilityTest 1.0.0.3 fra Freestone Group, og her gik skærmen også ud efter et stykke tid.

Så er spørgmålet om hvorfor grafikkortet gør det?