Avatar billede mischel Nybegynder
27. juli 2008 - 18:56 Der er 21 kommentarer

Windows XP genstarter sig selv hele tiden

Hej - Under opstart, genstarter mit windows XP sig selv hele tiden.
Derfor trykker jeg F8 og "sidst kendte fungerende konfiguration", og så starter pc'en op og alt er ok. Men, det skal jeg gøre, hver gang. Hvad kan der gøres for at pc'ern startes normalt op igen?
Avatar billede hcma Novice
27. juli 2008 - 19:27 #1
prøv at checke temperaturen
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2008 - 21:18 #2
Prøv at højreklikke på "Denne computer" og gå ind under "Avanceret og ind i nederste
indstillinger. Der er en rubrik hvor der står genstart automatisk. Prøv at fjerne
fluebenet der.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. juli 2008 - 06:52 #3
Kør en chkdsk /f/r
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2008 - 20:02 #4
Fandt du ud af det?
Avatar billede rasm_ar Nybegynder
03. august 2008 - 19:46 #5
Prøv med en gang støvsugning. Jeg havde samme problem, og da de mange velmenende råd ikke hjalp, måtte jeg ty til et gammelt råd, at holde pc`eren fri for støv. Siden rengøringen starter min PC uden problemer.
Avatar billede mischel Nybegynder
09. august 2008 - 03:05 #6
Hvad sker der når man kører chkdsk /f/r ? Skal jeg gå ind under "kør"?

Hvis jeg går ind og fjerner fluebenet under genstart automatisk, hvad gør jeg så når pc'ern starter op?
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2008 - 06:36 #7
Hvis du fjerner fluebenet i genstart auto så får du en fejlmeddelse i stedet for genstart, chkdsk /f/r kan udføres på flere måder du kan gå i kør og skrive det, husk afstand mellem chkdsk og / du kan også klikke start, denne computer, H klik på C:drevet vælg egenskaber, funktioner,undersøg nu, flueben i de to firkanter, klik start, ja og ok genstart og lad den passe sig selv.
Der er et par måder mere men det kan vi vende tilbage til hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede hcma Novice
09. august 2008 - 10:24 #8
der ligger en beskrivelse af hvordan du kører chkdsk lige her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:09 #9
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede mischel Nybegynder
03. september 2008 - 21:52 #10
Grundet travlhed har jeg desværre ikke haft tid til pc'ern i et stykke tid. Men, nu har jeg afprøvet både at sætte flueben under genstart automatisk (for det var fjernet)og har kørt disk kontrol. Intet af det har hjulpet. Pc'ern genstarter sig selv igen og igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. september 2008 - 06:31 #11
Når du får den startet op i fejlsikret tilstand klik start, kør skriv sfc /scannow og ok din XP skive skal være i drevet, når den er færdig så genstart, du får ikke at vide om den har lavet noget. Husk afstand mellem sfc og /
Avatar billede mischel Nybegynder
08. september 2008 - 18:54 #12
Computeren vil ikke starte op i fejlsikker tilstand. Den genstarter igen under forsøget. Det er kun "F8 og sidst kendte fungerende konfiguration" der virker for den.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2008 - 06:23 #13
Så brug den.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2008 - 06:30 #14
Hvis det ikke virker så må du nok lave en repair med din installations skive, og det skal være anden gang du får mulighed, for at taste r for repair, du skal have din produkt nøgle/licens kode klar, du mister ikke nogen data eller billeder.
Avatar billede mischel Nybegynder
13. september 2008 - 23:38 #15
Nej - mit spørgsmål er endnu ikke besvaret. Selv om at jeg har kørt en repair så bliver den véd med at genstarte sig selv. Og, nu virker min lasermus ikke mere. Må bruge tastaturet for cd-rommen til musen er væk. Surt!
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 06:38 #16
Prøv at fjerne alt som er sat i USB stik brug en ps2 mus og tastetur afbryd dine DVD/CD drev og hvis du har mere end en HD så kør kun med den hvor XP er installeret på, se så om du kan få liv i den, du skal måske lave en chkdsk /f/r og sfc /scannow igen, skal du bruge skive så må du sætte drevet til igen, tilsidst inden du må lave en geninstallation kan du prøve en repair igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 08:17 #17
Glemte lige at skrive at det lyder som en hardware fejl, det er derfor at du skal pille de forskellige ting fra.
Du kan også hvis du har flere ram klodser monteret køre med en af gangen på skift, og har du kun en ram klods, så prøv om du kan låne en hos en kammerat som du ved virker.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:59 #18
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede rasm_ar Nybegynder
04. november 2009 - 17:28 #19
Undskyld men jeg har formateret min disc
Avatar billede rasm_ar Nybegynder
04. november 2009 - 17:28 #20
afslut
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2009 - 06:55 #21
Hvad så med at afslutte! du skal sætte et flueben i firkanten under det farvede svar, og så klikke på accepter nede til venstre.