Avatar billede jisch Mester
27. juli 2008 - 01:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til detektering af accesspoint.

Jeg har flere accesspoint opstillet i forskellige lokaler. Jeg har opsat dem med hver deres kanalnr. med et spring på 2. Problemet er at jeg gerne vil vide hvilket accesspoint en bestemt computer er koblet på.
Er der nogen der ved om der findes et program der kan detektere hvilket accesspoint der anvendes (evt. med angivelse af kanalnr., ip-adresse, macnr. etc)? Jeg benytter forskellige accesspoint fra Zyxel (B-1000, G570U).
Jisch
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2008 - 01:49 #1
Prøv at kigge forbi: www.solarwinds.com

De plejer at være ret stærke til netværksovervågning.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 02:05 #2
the dude kunne være et godt bud
http://www.mikrotik.com/thedude.php
men om den viser kanal kan jeg ikke huske. men MAC og ip er ikke noget problem
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2008 - 06:26 #3
Når du sætter dine accesspoints op, kører de vel som dhcp-server, og der kan du jo lave forskellig address-pool på hver enkelt.

Altså acc.p. 1: 192.168.1.100-199. acc.p. 2: 192.168.1.200-299 osv.

Det vil så fremgå hvilket accesspoint der er logget på, udfra ip-adressen.

Udfra hvilken ip klienten så har, vil kanal-nummeret jo sige sig selv.
Avatar billede jisch Mester
27. juli 2008 - 12:33 #4
-> justrace: Jeg har en W2003 Domainserver med DHCP. Jeg har oprettet reservation med adresser hvori AP'erne ligger. Alt det fungerer fint. Men jeg kan ikke få klienten til at se hvilket AP der er koblet på. Klienterne er XP.
-> Cool m f. Ser spændende ud, men kræver en del at overskue. Jeg har installeret det og vil bruge nogen tid til at sætte det op.
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
29. juli 2008 - 14:13 #5
Avatar billede jisch Mester
29. juli 2008 - 16:26 #6
->Blaesbjerg: Ja, det er det jeg søger. Jeg har installeret det, men det virker ikke. Jeg får en statusmeddelelse om "Adgang nægtet". Det er muligvis en inkombatibilitet med min firewall?
->Alle: Tak for jeres svar. Jeg har i mellemtiden fundet ud af at der ligger et utility program med klienternes CD der kan det hele (pinligt!). Jeg trækker derfor spårgsmålet.