Avatar billede sv1sson Nybegynder
26. juli 2008 - 03:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke se Vista - hvorfor?

Jeg har anskaffet mig en ny notebook med Vista. For at dele filer med med min stationære har jeg anvendt guiderne i Vista. Efter et par forsøg lykkedes det. Jeg har sørget for at de begge er i samme workgroup og XP er opdateret med patch så den skulle kunne se Vistaen.
Nu kan jeg hente filer på XP-en og også få adgang til printer.
Imidlertid kan jeg ikke modsat få vist Vistaen i "mine netværkssteder" eller på anden måde.
Nogen der har en ide om hvad der er galt?
Avatar billede sv1sson Nybegynder
27. juli 2008 - 10:06 #2
Den er installeret så det er ikke problemet
Avatar billede jager Nybegynder
27. august 2008 - 09:02 #3
er det en acer med XP
Avatar billede sv1sson Nybegynder
29. august 2008 - 21:27 #4
nej noname desktop
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. august 2008 - 22:04 #5
Er begge maskiner medlem af samme arbejdsgruppe "WORKGROUP" ? Ja det er de jo så !

Er netværket sat til privat netværk i Netværks-og delingscenter på Vista-maskinen

Begge computere, skal have resourcer, der er delt på netværket og ikke blot på den enkelte computer, men det ved du jo nok.
I Windoes Vista, Kontrolpanel, Netværks-og delingscenter, skal du sikre dig, at dit netværk (WORKGROUP) er markeret som (privat netværk. Såfremt det er det markeret som (offentlig tilgængeligt netværk, vil du ved klik på dit netværk(WORKGROUP)enten ingen computer se eller kun den computer du sidder ved. Dette ændrer du ved at klikke på Tilpas og markere Privat, trykke Næste og Fortsæt og Luk.
Hvis du nu trykker på dit netværk (WORKGROUP), skulle du kunne se andre computere på netværket (WORKGROUP).
Og så er det en god ide, at installere 'Link Layer Topology' på XP computeren.
Så får Vista computeren lettere 'øje' på den. Dette er jo så gjort.
På Vista computeren, skal filer og mapper også være delt for hele netværket, for at XP computeren kan se Vista computeren.
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. september 2008 - 18:52 #6
sker der noget ? ? ?
Avatar billede sv1sson Nybegynder
17. december 2008 - 00:30 #7
Det ser ikke ud til at nogen kan hjælpe
Avatar billede sv1sson Nybegynder
17. december 2008 - 00:32 #8
lukker
Avatar billede sv1sson Nybegynder
17. december 2008 - 00:33 #9
prøver igen senere