Avatar billede baunsgaard Nybegynder
22. juli 2008 - 20:58 Der er 9 kommentarer

Hvor købes gode 1U servere?

Hej

Jeg er på udkig efter en prisbillig 1U server, der kan bestykkes med to Intel XEON processorer.

Proconsult har en glimrende server konfigurator, men jeg er også på udkig efter andre leverandører. Bemærk at jeg ikke er interesseret i at købe den som løsdele - der skal være en form for konfigurator til at konfigurere den.

Mvh B
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juli 2008 - 21:03 #1
Noget galt med HP, Dell, IBM?
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
22. juli 2008 - 21:08 #2
Ja, jeg er på udkig efter noget andet/billigere/bedre...
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2008 - 06:49 #3
Det var ikke særlig specifikt. Men ok, held og lykke så...
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juli 2008 - 07:48 #4
baunsgaard: definer lige "bedre". Skulle mene en HP DL360'er er en ret fornuftig server. Dell og IBM laver sikkert også gode servere.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. juli 2008 - 08:24 #5
Jeg synes det er et meget specifikt spørgsmål.

Jeg er ikke interesseret i servere fra HP, Dell eller IBM. Jeg er interesseret i relativt billige, men stadig i god kvalitet, "no-name" servere fra leverandører som f.eks. Proconsult.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juli 2008 - 08:29 #6
nej, "bedre" er faktisk ret bredt formuleret, da det afhænger af øjnene der ser.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. juli 2008 - 21:39 #7
Da det afhænger af øjnene der ser, og behovet der skal dækkes.

Men det er fjollet at sige at du er på udkig efter noget billigere/bedre, da disse producenter er blevet store fordi de netop er billige og gode.

Desuden siger hele min professionelle erfaring at no-name skal man holde sig fra. Alle installationer jeg kommer ud til som kører no-name bras ender med at få ørerne i maskinen på den ufede måde før eller siden. Det er ikke nødvendigvis hardwaren i sig selv der kan klandres, men der er mange scenarier hvor det er ufedt som feks: 5 år gammel server, tidligere konsulent er taget til sibirien for at bo og har ikke efterladt nogen dokumentation, server dør og nødsituation opstår, man kaldes hurtigt ind fra venstre og hvor pokker finder man så specs og anden nødvendig information for at genopbygge et dødt RAID/udskifte nødvendig hardware/finde ud af hvad det betyder når denne-og-hin led lyser på motherboard osv osv osv...
Med mærkevarer er der i det mindste en vis garanti for at specs eksisterer, og reservedele rent faktisk kan rekvireres osv.

Og hvis du skulle være en af de her med en lille forretning som prakker kunder no-name lort på som folk som mig så skal ud og fixe om en årrække, så har jeg kun een ting at sige til dig: Amatør, luk forsvind.. bare.. arggh.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
23. juli 2008 - 22:17 #8
Hvem fanden har pisset på din sukkermad? Det var da utroligt hvad man skal høre på når man stiller et spørgsmål.

Jeg er på udkig efter en server til eget brug og jeg er ikke interesseret i betale for den sikkerhed at der kan rekvireres specs om fem år. Jeg kender masser til HP, Dell og IBM, men er interesseret i at høre om alternativer...
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juli 2008 - 06:44 #9
Hvem der i det lange løb har tisset på min sukkermad burde fremgå ganske klart af indlægget. =)
Men jeg erkender og beklager at det nok er en anelse off-topic.