Avatar billede hugodell Nybegynder
22. juli 2008 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aggressiv virus kan ikke bekæmpes

Hej.
Jeg er ved at hjælpe en ven som er blevet virusramt.
Pc´en genstarter hele tiden. Jeg har prøvet at installer HDD
som slave i en gammel pc, for at den vej at komme ind og redde data. Så begynder min pc at opføre sig på samme måde,
trods det at det er en rask HDD som master, og den syge er sat som slave. Åbenbart en meget aggressiv virus.
Er der nogle der har et forslag til hvordan jeg kan komme ind
og kigge i den syge disk, evt. skanne og rep. og flytte data?
På forhånd tak.
mvh HugoDell
22. juli 2008 - 20:52 #1
... hvilket sikkerhedsprogram(mer) har du på DIN PC ?

Måske er den syge HD virkelig syg ?
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 - nummer 46 ...
Avatar billede hugodell Nybegynder
22. juli 2008 - 21:04 #2
Den gamle PC hvor jeg ville afprøve den "syge disk" som slave har ingen antivirus, da jeg aldrig bruger den. Det er muligt at den bare er syg/defekt.
Men det tvivler jeg lidt på. Det er en WD, kun et år gammel, og ydermere, hvorfor skulle den så få min HDD til at blive syg, og gøre nøjagtigt det samme.
Men du har da ret man skal starte med at udelukke alle muligheder, så jeg sætter mig ind og kører en chekdisk/evt. rep. på den. Jeg vender tilbage senere på aftenen.
Tak for din respons
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. juli 2008 - 16:24 #3
Altså hvis du sætter en virus inficeret Harddisk i en ren computer, kan du jo ikke regne med at den computer ikke for virus, du har jo ingen ide om der findes et eller andet som køre lige så snart windows registeret Harddisken.

Du er nok lidt selv ude om det hvis du sætter en Hd til en maskine uden Antivirus til, hvordan ville du så redde dataen?. lige så snart du ville acces en fil som havde virus ville du jo blive inficeret alligvel.
Avatar billede hugodell Nybegynder
23. juli 2008 - 20:39 #4
Ved hjælp af chekdisk, fik jeg endelig adgang. Iflg. loggen har Panda Antivirus adskillige gange lavet uoprettelige fejl under opstart af PC´en. Muligvis er XP blevet så sønderbanket, at det har resulteret i ødelagte sektorer. Jeg ved det ikke. Kun en teori. Men det var da dig karise larry, som fik mig guidet på rette spor, med dit link, så send mig lige et svar, så får du dine point. Tak for hjælpen.
HugoDell
23. juli 2008 - 20:50 #5
... men hvad er så næste step ?
23. juli 2008 - 20:51 #6
Ping...
(Det var et [svar]...)
09. september 2008 - 19:04 #7
Takker for Point...
Avatar billede hugodell Nybegynder
09. september 2008 - 19:18 #8
Ja, undskyld det tog lidt tid. Jeg havde helt glemt den her.