Avatar billede stamon Nybegynder
22. juli 2008 - 19:18 Der er 9 kommentarer

Hjemmeside program?

Hej (:

Jeg er desværre ikke så god med at lave hjemmesider, og vil derfor godt gå på kursus i det. Men spørgsmålet er, hvilket hjemmeside program skal man vælge og hvorfor?

Tak for hjælpsomheden :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
22. juli 2008 - 19:33 #1
Jeg selv bruger Ultraedit-32 til at programmere i. Heri laver jeg både HTML, JavaScript, CSS og PHP/MySQL.

Den farver de forskellige dele så man nemt kan få overblik over det.
Jeg ved at Dreamweaver har en funktion der gør, at den kan afslutte en sætning ex:
Hvis man skriver: $_PO, vil den selv komme og foreslå $_POST[''] osv. :))
Avatar billede phliplip Nybegynder
22. juli 2008 - 19:39 #2
Jeg brugte tidligere EditPlus++ (http://www.editplus.com/), men bruger nu Zend Studio 5.5 (http://www.zend.com/)- og ikke Zend Studio 6 (for Eclipse), da det er noget crap.

ZS har også autofuldfør af variabler, function etc. etc. Og hvis du bruger Project faciliteterne så husker den også alle dine egne functioner og variabler.

Hvis du er mere ude efter en WYSIWYG editor så er dreamweaver nok vejen frem.
Avatar billede phliplip Nybegynder
22. juli 2008 - 19:40 #3
Hmm.. genial url highlighter.. http://www.zend.com/
Avatar billede stamon Nybegynder
22. juli 2008 - 22:00 #4
phliplip > Hvilen form for Zend bruger du?
-Studio for Eclipse
-Studio for Eclipse i5 Edition
-Studio Web Debugger
-Studio Browser Toolbars
-Studio Language Packs
Avatar billede phliplip Nybegynder
22. juli 2008 - 22:46 #5
http://www.zend.com/products/studio/downloads-prev

Vælg 'Studio 5.5' og vælg operativ system, tryk på knappen download, så skal du lige logge ind (opret en bruger vis du ikke har en).
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. juli 2008 - 16:28 #6
Microsoft Visual Studio 8.0  <---- Gude program, så kan alle andre programmer lukke og slukke
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
24. juli 2008 - 00:39 #7
Sååå vidt jeg ved at visual studio til programmering af visual basic, og ikke php/mysql, html, css osv. osv.?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. juli 2008 - 00:45 #8
Jeg har prøvet mange forskellige, men siden jeg fandt TSW produkterne har jeg ikke ville bruge andet.
Anvender til HTML, CSS, Javascript, PHP/MySQL.
Indbygget debugging feature så du let finde evt. fejl i koden.

TSW PhpCoder 2008 (www.tsw.dk)
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2008 - 16:23 #9
<ole>

"Men spørgsmålet er, hvilket hjemmeside program skal man vælge og hvorfor?" >> Hvad skal du lave - og hvordan - og hvordan foretrækker du at arbejde? Sådan et spørgsmål kan næsten kun besvares med spørgsmål.

Valget af editor er nogenlunde ligeså personligt som valget af kondom ... different strokes for different folks  ;o)

/mvh
</bole>