Avatar billede n- Nybegynder
22. juli 2008 - 16:47 Der er 2 kommentarer

Overførsel til skrivebeskyttet USB-nøgle

Jeg er lidt en hat til Mac, og bruger den kun, fordi min nuværende stationære sandsynligvis er ramt af virus. Jeg skal overføre en installationspakke med antivirus til min USB-nøgle, men den er desværre skrivebeskyttet, og jeg kan hverken finde ud af at slå det fra i XP Pros fejlsikrede tilstand eller på Mac'en, hvor jeg skriver fra nu.

Jeg kan sagtens gå ind på Diskværktøj og USB-nøglen, men knapperne Kontroller Disktilladelser og Reparer Disktilladelser er begge grå.

Hvis en formatering viser sig nødvendig eller langt den letteste løsning, er der intet af betydning på USB-nøglen.

Tak for hjælpen på forhånd.
Avatar billede ferdinand.k Mester
22. juli 2008 - 16:59 #1
Hvis en ekstern enhed som en USB stik skal bruges til både PC & Mac, skal den formatteres som FAT32
Avatar billede n- Nybegynder
22. juli 2008 - 17:28 #2
Jeg kan ikke lige umiddelbart se, hvilken filtype den bruger. Det eneste, jeg lige kan lure, er, at den ikke har Mac OS 9-drivere installeret.