Avatar billede splitbus Nybegynder
21. juli 2008 - 18:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mac G4 vil ikke lade

Når jeg sætter laderen til G4 Mac med batteri, er lampen på selve lade stikket grøn og efter få sekunder bliver den orange.
Når jeg tager batteri ud forbliver lampen grøn

Status på ladningen med batteri : 447:12 to full
Status på ladningen uden batteri : No battery available

Når jeg trykker bagpå batteri er der 2 grønne lampe der lyser ud af 5

Kunne det ikke tyde på dårligt batteri ?

se evt. : http://www.eksperten.dk/spm/838137
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. juli 2008 - 18:42 #1
Glemte at nævne at Mac dør på stedet når laderen fjernes
Avatar billede egonspock Seniormester
21. juli 2008 - 19:42 #2
Når den skifter til orange betyder det at den lader og det er jo fint nok. Den skal så sidde i nogle timer for at lade op. Det der kan være spørgsmålet er hvornår den så skifter til grøn igen, for hvis det går alt for hurtigt er det nok et for gammelt batteri, der blot kan udskiftes. Det koster selvfølgelig det sådan et batteri nu koster.
Det væsentlige er hvor stor ladekapacitet der er på batteriet. Det kan du f. eks. gøre med et gratis program som CoconutBattery:
http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. august 2008 - 22:04 #3
lig et svar