Avatar billede pillpopper Nybegynder
20. juli 2008 - 15:36 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Glemt min administrator kode

er der en der ved hvordanman sletter sin administrator kode på Windows Vista?

For jeg har væretså dum at glemmeden og jeg har heller ikke fået den skrevet ned.

Hvordan sletter man administrator koden på Vista.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2008 - 15:48 #1
http://www.helgec.dk/password.html - det er den metode der står under figur 2 du skal anvende
Avatar billede frede92 Nybegynder
20. juli 2008 - 15:54 #2
Den metode som helqec henviser til kan ikke bruges under vista..

Det eneste der dur er at formatere..
Avatar billede pillpopper Nybegynder
20. juli 2008 - 15:55 #3
Hej det var hurtigt respons (osse pådet spørgsmål) du er en guttermand;-)
Jeg prøver at se om jeg kan få dettil at virke.
Og vender tilbage.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
20. juli 2008 - 15:56 #4
hvordan vil du formatere når jeg ikke kan komme ind på mit skrivebord??
Hvordan gørman det på en bærbar??
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2008 - 16:02 #5
"Den metode som helqec henviser til kan ikke bruges under vista.." Måske du skulle udtale dig om noget du har kenskab til, naturligvis virker metoden
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2008 - 16:27 #6
Avatar billede pillpopper Nybegynder
20. juli 2008 - 16:33 #7
erdetmigi skælder lidt ud:-)
Avatar billede riversen Nybegynder
20. juli 2008 - 16:34 #8
pillpopper: man kan formatere under installationen af os'et.
Avatar billede frede92 Nybegynder
20. juli 2008 - 19:56 #9
helqec; Måske DU skulle udtale dig om hvad du ved, istedet for at lukke lort ud ..

Den metode fungerer fint under XP, ja, hvis man ikke har angivet nogen administratorkode.

Men her kører brugeren med vista, og den metode fungerer IKKE under vista.

Jeg ved 100% hvad jeg snakker om, da jeg selv har stået med et lignende problem !
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2008 - 21:12 #10
"frede92" Antyder du dermed at spørgerne på nedenstående link er et par løgnagtige fantaster? og mener du, at hvis DU ikke kan finde ud af det så dur det bare ikke. Det er skam helt OK at du har din egen opfattelse, men det er en skidt vane du har med at rakke ned på andres løsningsforslag

http://www.eksperten.dk/spm/791086

http://www.eksperten.dk/spm/794301
Avatar billede frede92 Nybegynder
20. juli 2008 - 23:34 #11
Well, helqec, da jeg stod i samme situation, og googlede google tyndt i jeg ved ikke hvor mange timer, spurgte på diverse IT-forums, men ingen hjælp at hente der, udover at formatere.

Så ved ikke lige hvor du vil hen, "smartass" ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 08:42 #12
Måske vi bare skulle undlade udtryk som "smartass" at andre kan finde ud af noget dine evner måske ikke rækker til giver li`som ikke dig særrettigheder
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 09:18 #13
Er du kommet videre pillpopper
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 09:57 #14
Siger jeg at jeg vil have særrettigheder ?

Nej, vel ?

så hvor vil du hen?

Du tror måske du er så sej, bare fordi du har din hjemmeside, der i øvrigt er utroligt grim at kigge på ?

Men anyways, gider slet ikke diskutere det her ...
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2008 - 10:22 #15
frede: ved godt du er en 15-16 årig teenager, der sikkert keder sig i sin lange sommerferie, men prøv nu lige at opføre dig lidt modent. Hvorfor skulle helgec påstå det virker, hvis ikke det er tilfældet... det kan jo være, han har været så smart faktisk at teste det af. Det kan jo tænkes, du lavede en fejl, da du testede det.
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 10:44 #16
riversen: Bare sjovt, at INGEN på nogle af DKs største hardware-sider havde den ide så?

Og ja, er 16, men jeg keder mig ikke så meget at jeg gider sidde og skrive det her uden grund !

Har ikke testet hans metode, og kommer ikke til det, da jeg 100% har skrottet Vista .
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 10:57 #17
"frede92" Når man går ind på dine stamdata og løber dine besvarelser igennem kan man jo tydelig aflæse at du er en person der virkelig besidder IT compentancer og dermed også har en vis ret til at kritisere andres hjemmesider
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 11:01 #18
helqec: Var det meningen det skulle opfattes ironisk ?

Man har vel forskellige kompetencer inden for IT - selv er jeg meget til serversetup og hjemmesider.

Men kan også mange almindelige ting, som fx. fortælle at da JEG skulle løse et lignende problem (ja, nu er vi tilbage til tråden igen), der fandtes der IKKE en løsning.
Avatar billede euhp Nybegynder
21. juli 2008 - 11:15 #19
helgec & andre

Man kan IKKE!!! genskabe en adgangskode på Vista for en del data krypteres med signaturer som er baseret på netop adgangskoden. TJEK SELV I HJÆLP UNDER BRUGERKONTO/SKIFT ADGANGSKODE!!!

Så NEJ en mistet brugeradgangskode, i det hele taget, kan IKKE genskabes på Vista.
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 11:19 #20
Well, jeg behøver vel ikke sige noget i forbindelse med det euhp sagde, udover at jeg giver ham 100% ret.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 11:40 #21
"pillpopper" Du er velkommen til at kontakte mig pr e-mail via min hjemmeside for at få løst dit problem, der er lidt for mange genier her i tråden til at jeg vil spilde mere tid her, at det kan lad sig gøre er der tydeligt bevis for  i nedenforstående link og bemærk i den forbindelse at "arlet" er professionet IT-mand.
Iøvrigt finder jeg det helt uhørt at man begynder at kritisere afprøvede og dokumenterede løsninger

http://www.eksperten.dk/spm/791086

http://www.eksperten.dk/spm/794301
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 11:47 #22
helqec: Så bare fordi du kan finde ud af at sætte et par grimme tables sammen og en styk brun farve, så kan du kalde dig for professionel IT-mand ?

Så synes godt lige du kunne holde igen med det der "Professionel IT-mand", for det hører da ingen steder hjemme i samme sætning som dit navn!
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2008 - 11:52 #23
Haha, kan godt lide at folk hårdnakket nægter at det kan lade sig gøre. "Men jeg har jo selv prøvet..", "Det kan godt være du har fået det til at virke, men jeg VED det ikke kan lade sig gøre. Derfor kan det ikke lade sig gøre". Stor underholdningsværdi.
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 11:53 #24
michael_stim: Jeg har ikke hårdnakket påstået at hans metode ikke virker, eftersom jeg ikke selv har prøvet den.

Har dog påstået at det ikke KAN lade sig gøre, som euhp også beskriver i hans kommentar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2008 - 11:54 #25
Læs: "arlet" er professionet IT-mand.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2008 - 11:55 #26
Nu må du da holde op. At du påstår at det ikke kan lade sig gøre, er vel det samme som at sige at helgec's metode ikke virker.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juli 2008 - 11:57 #27
Men jeg gør det eneste smarte her, og forlader denne tråd ;o)
pilopper>> Gør som helgec forslår og kontakt ham via mail.
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 12:00 #28
Well, arlet virker ikke særlig professionel i den sammenhæng der..

Så ved ikke lige hvor smart det var at linke dertil?

pilopper: Formater, det er langt det nemmeste...

Tjah, man kan vel godt sige at det er det samme, jeg siger det bare mere bredt, det KAN ikke lade sig gøre. -.-
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2008 - 19:36 #29
ved godt det ikke kan lade sig gøre, men: http://www.riversen.dk/midl/password%20reset/password%20reset.htm

Jeg har ikke redigeret videoen, som det nok anes. Udført i vmware på en vista installation.
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2008 - 19:37 #30
og men bemærker jeg først forsøger at logge på uden password, som mislykkedes. Efterfølgende logger den selv ind.
Avatar billede frede92 Nybegynder
21. juli 2008 - 19:51 #31
riversen: Ja, det ser jo ud som om man godt kan så :)
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2008 - 19:55 #32
nemlig... i rest my case...
Avatar billede riversen Nybegynder
21. juli 2008 - 19:58 #33
og selvfølgelig, hvis benytter EFS, kan krypterede filer ikke læses med mindre man kommer i tanke om det oprindelige password og resetter til dette.
Avatar billede jhkl Nybegynder
23. juli 2008 - 13:09 #34
Fornuftige folk tager backup af deres EFS krypteringsnøgle. Efter et password reset, kan den så importeres, og man vil igen have adgang
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juli 2008 - 13:59 #35
jhkl: eller folk der har lært det på den hårde måde ;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
23. juli 2008 - 23:55 #36
Er du gal en roman Gaaab:)
helqec jeg har benyttet din løsning og det virker som du beskrev.

helqec kommer du med et svar og mange tak for hjælpen;)

Ps: Jeg har fundet ud af at man kan putte sin Vista cd i og geninstallere den på ny.  Man mister godt nok sine datere medmindre man brænder dem ned på en skive hvilket er et must.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2008 - 06:51 #37
Det var rart at høre og så er det jo lige at man forventer at der kommer en beklagelse fra et et par enkelte opblæste teenagere, men her kommer jeg sikkert til at vente forgæves
Tak til "riversen" for opbakning
Avatar billede pillpopper Nybegynder
24. juli 2008 - 13:41 #38
Kan du og riversen have en forsat god dag og især sommer:)
Hygge herfre.
Avatar billede frede92 Nybegynder
24. juli 2008 - 14:08 #39
helqec du skal satme ikke kalde mig en opblæst teenager, opblæste (find selv på et tillægsord her)

Se DET er grunden til at eksperten ikke er værd at være på længere... der er alt for mange som helqec der tror de er gud og ved alt om alt og alle.. NOT

Og hvis en admin kicker/banner mig:

Hah, gider egentlig heller ikke denne skodside mere..

I'm OUT!
Avatar billede riversen Nybegynder
24. juli 2008 - 14:11 #40
og der var så beviset.
Avatar billede frede92 Nybegynder
24. juli 2008 - 14:16 #41
beviset på hvad, riversen?

At jeg er en opblæst teenager?

Hah..
Avatar billede euhp Nybegynder
26. juli 2008 - 01:12 #42
En enkel video er stadig ikke bevis på at systemet kører som det skal efter den handling. Microsoft har selv sagt at det er bad luck hvis man mister passwordet. Hvem mon man skal vælge at tro på? En opblæst skid som kalder andre opblæste, eller dem som har udviklet OS'et?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2008 - 07:27 #43
euhp: kom med link tak...
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2008 - 07:28 #44
eller fortæl mig præcist hvor vista skulle have problemer, så skal jeg gerne vise det for dig. Du må jo vide det, siden du påstår det.
Avatar billede clb92 Nybegynder
02. december 2009 - 10:02 #45
"helqec du skal satme ikke kalde mig en opblæst teenager, opblæste (find selv på et tillægsord her)"

Det er forresten ikke et tillægsord der mangler i den sætning... (BTW tak helgec for dengang du hjalp mig :D )
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 16:56 #46
http://www.eksperten.dk/spm/896193#reply_7512190

har fået min ornet med lidt gå på mod og
esc knap  plus f12  eller f11 straks når pc begynder at rulle
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. december 2009 - 16:57 #47
sorry stavefejl.

ordnet..