Avatar billede jenz3n Nybegynder
17. juli 2008 - 21:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Li-ion batteri (levetid)

Hej alle!

Mit Li-ion batteri (originalt 6 cellers) til min IBM/Lenovo T60, bærbare computer (et år gammel) er DØDT. Det er ikke bare blevet dårligere, det virker slet ikke.
Nu er spørgsmålet til jer så:
Har i nogen erfaring med levetiden på sådanne batterier? (li-ion batterier i det hele taget)?
Er der andre som har prøvet noget lignende og hvis ja, hvor gammelt var batteriet?

På forhånd
mange tak
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2008 - 22:01 #1
<ole>

Det kommer helt anpå det enkelte batteri - og ikke mindst på, hvordan man behandler det. Der er f.eks. ingen batterier, der har godt af at sidde i en varm laptop - så der sidder det 'naturligvis' kun, når laptoppen er tilsluttet lysnettet (og batteriet er opladet)  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede js_delphi Nybegynder
18. juli 2008 - 00:48 #2
Da jeg koebte min Panasonic CF-18 for ca. 3 aar siden holdte batteriet ca. 5 timer paa en opladning.

Her 3 aar efter er det stort set det samme - super kvalitet.

Jeg bruger min baerbar flere timer om dagen, og koerer naesten altid paa batteri.
Avatar billede jenz3n Nybegynder
27. marts 2009 - 18:25 #3
Lukket