Avatar billede jens0062 Nybegynder
17. juli 2008 - 09:01 Der er 2 kommentarer

Backup af laptop og stationære

Her i famillien har vi en del computere. Vi vil gerne at der bliver taget backup af forskelligt - musik, dokumenter, billeder osv (ikke diskcopy).
Systemet skal være let at anvende. Ikke for meget installation på de forskellige maskiner, ikke for mange instillinger osv bare enkelte klik med musen.
Det skal kan følgende:
Ta´ backup af ændrede dokumenter og nye
Ta´ backup af biblioteker hvis der sker ændringer
Sikkerheden for at få genetableret dokumenterne skal være i top.
Jeg har en (lovlig) server 2008 lisens liggende. Kan denne maskine anvendes med fordel.
Har kikket lidt på windows home server (prøveudgaven) men tør ikke anvende den pga mange fejl.

Hilsen Jens O
Avatar billede falster Ekspert
17. juli 2008 - 15:48 #1
Jeg synes at SyncBack Freeware V3.2.18.0 er fantastisk til prisen (free):

Der skal selvfølgelig lige oprettes profiler, men derefter er det hurtigt og nemt.

http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. juli 2008 - 15:56 #2
Er selv lige begyndt på at bruge dette gratis
http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp

Det blev gennemgået og anbefalet i et nummer af Komputer For Alle for nogle måneder siden. Jeg backer up fra en ekstern harddisk til en anden, så jeg har to ens udgaver af mine film, musik, billeder, dokumenter osv. Den fungerer upåklageligt. Jeg har ikke sat den til at gøre det automatisk, men det klarer den fint. Jeg sætter det bare igang indimellem. Den kopierer alt det nye og det ændrede. Hvis du vil have, at den også skal slette backup af filer, som du vælger selv at slette i original-mappen, så gør den også det.