Avatar billede hschak Nybegynder
17. juli 2008 - 02:08 Der er 4 kommentarer

Har jeg virus eller

Jeg ved ikke lige hvad der sker med min computer.... men forleden aften gik alt bare galt efter at have været på en hjemmeside, blev baggrund på mit skrivebord pludselig blå og med en kasse i midten hvor der stod Spyware alert.. nede på proceslinin ved siden af uret står der nu VIRUS ALERT. Jeg kan ikke se mit c og d drev i denne computer mere og kan heller ikke mere finde vejen til kontrolpannelet.. jeg har kørt både virus og spyware scan og fjernet det der var. jeg bruger Norman og den fandt ingen virus mit avg antispyware fandt lidt og fjernede det... men intet hjalp...
Så hvad gør jeg nu har jeg virus... Skal da forhåbentlig ikke til og igennem en Format C:
Avatar billede hschak Nybegynder
17. juli 2008 - 02:12 #1
der skal lige tilføjes at jeg før havde Google.dk som startside men den forsvinder hele tiden selvom jeg intaster den på ny.... istedet kommer http://softwarereferral.com/jump.php?wmid=6010&mid=MjI6Ojg5&lid=2  som startside. og den kender jeg da absolut ikke... ind imellem popper også vinduer op med forskellige hjemmesider om sikkerhed og siger jeg skal downloade deres spyware program
17. juli 2008 - 08:49 #2
YFFER PYFFER !!!

Gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123 (Jo den virker også under Vista)
PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...
Avatar billede hschak Nybegynder
17. juli 2008 - 13:52 #3
Hallo hva skete der lige......  Fantastisk henvisning karise_larry  det fungerede jo perfekt..  pcén blev  også en del hurtigere... jeg fulgte anvisningerne  *smiler* men hvad skete der lige ???  computeren blev jo næsten som ny igen....

Kom lige med et svar... *s*
17. juli 2008 - 20:52 #4
Hallo - må (=skal) se indholdet i omtalte Logfiler Combofix.log, HiJackThis.log, ...

Der skal sædvanligvis lidt manuelt pillearbejde bagefter...