Avatar billede simonwh Nybegynder
15. juli 2008 - 00:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forwarde mail.domain.dk til sikker.domain.dk?

Jeg har sat et certifikat op på vores server der er udstedt til sikker.domain.dk. Problemet er at når folk går til mail.domain.dk så får de ikke adgang, da certifikatet er udstedt til sikker.domain.dk.

Det jeg gerne vil opnå er at redirecte/forwarde adressen mail.domain.dk til sikker.domain.dk.

Hvordan skal dette sættes op?

Windows SBS 2003
IIS 6.0
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2008 - 08:07 #1
du laver bare et website i iis der svarer på hostheaderen mail.domain.dk. I websitet laver du en permanent redirect ti lhttps://sikker.domain.dk
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2008 - 08:10 #2
folk burde dog kunne få adgang uanset hvad, dog med en advarsel om at certifikatet er udsted ti let andet website.
Avatar billede simonwh Nybegynder
15. juli 2008 - 12:17 #3
Kan du give lidt yderliger forklaring? Så ville det være lige i skabet:)

Og ja, folk kan godt få adgang, dog med advarslen (og det er der jo ingen grund til).
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2008 - 13:28 #4
har ingen iis her. Det er rimelig ligetil. Ellers søg på google.
Avatar billede simonwh Nybegynder
15. juli 2008 - 14:07 #5
Mange tak, ved hjælp af dit svar fik jeg sporet mig frem til det rigtige.

Lavede et nyt site med hostheaderen mail.portugalbureauet.dk. I directory'et lagde jeg så en redirect fil og wupti :)
Avatar billede simonwh Nybegynder
15. juli 2008 - 14:07 #6
Så smid et svar :)
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juli 2008 - 14:28 #7
behold bare pointene...
Avatar billede simonwh Nybegynder
29. juli 2008 - 12:32 #8
bla