Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. juli 2008 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SATA Kabler

Jeg har problemer med at mine SATA kabler lige som blir dårligere og dårligere i stikket. Der hvor de er monteret på Motherboard.
Kan man købe specielle SATA kabler med stik der bare sidder bedre fast.
SATA er måske fedt, men syntes Stikkene er noget billigt lort.
Hvis de ikke er sat så kablerne lige som stikker lodret op så er der et vis press på stikkeet der gør at de efterhånden vrider i stikket og forbindelsen bliver ringe.
Det er et Asrock 775 twin motherboard. http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Twins-HDTV

Det sidder i en HTPC, der er 2 SATA diske og 3 IDE Diske på IDE DVD Drev.

Jeg vil gerne høre om der findes kabler med specielle stik der evt. kan løse problemet.
Eller er det bare et Problem man skal leve med hvis man har SATA Diske ??

På Forhånd Tak

PS
jeg skal nok checke hver dag.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. juli 2008 - 11:06 #1
Sata stik er noget forfærdeligt bras der nærmest falder af hvis man tænker på dem. Der er stik hvor der sidder en metalclip på siden af stikket. Disse er noget bedre, men godt bli'r det nu aldrig. Jeg ville gerne have fundet et link til dig, men det kniber lidt med at finde kablet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2008 - 11:33 #2
"PS
jeg skal nok checke hver dag."

Du kan nøjes med at tjekke mail :)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. juli 2008 - 11:57 #3
Er det dem her du du mener hottadpole
http://kbdata.dk/product.asp?product=2293&sub=0&page=1
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. juli 2008 - 12:32 #4
==>  king_frusty Der var de jo. :)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
14. juli 2008 - 22:57 #5
Har bestilt dem, nu skal vi se hvad det er for noget
Du må gerne svare så jeg evt. kan give dig point :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. juli 2008 - 09:30 #6
Jeg formoder du mener undertegnede? Da jeg jo egentlig ikke var til megen hjælp bør du som minimum tage halvdelen af pointsene selv.