Avatar billede knudemand Nybegynder
14. juli 2008 - 00:46 Der er 12 kommentarer

reset bios password

hej,

jeg har brug for hjælp til reset af bios password på en packard bell Easy note A5.

Jeg har forsøgt med et par standard passwords (eks bell9) men uden held.

Hvis svaret er "fjern bios batteri" er der da nogen der ved hvor det sidder i denne maskine ?

pft
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2008 - 00:51 #1
Hvilken slags bios er det? Hvad hedder biosen?

T2C
Avatar billede knudemand Nybegynder
14. juli 2008 - 01:04 #2
det er en phoenix
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2008 - 01:15 #3
Normalt er der ingen User eller Supervisor password sat i Bios. Så medmindre én har sat det engang, burde felterne være tomme for User og Supervisor. Ellers kunne du jo prøve at sætte et User password, og se om du kan komme tilbage igen med det password.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2008 - 01:20 #4
Prøv et af dem her:
BIOS, CMOS, phoenix, og PHOENIX
Avatar billede knudemand Nybegynder
14. juli 2008 - 01:23 #5
den spørger kun efter password, -der er ikke mulighed for at ændre bruger.
Og desværre virker de angivne standard passwords ikke :-(
Avatar billede dehdar Nybegynder
14. juli 2008 - 02:12 #6
Hej knudemand, jeg havde præcist det samme problem tidligere idag. Det du skal gøre er at fjerne CMOS batteriet i mindst 15min. Grunden til du skal vente så længe skyldes, at der sidder en kapacitator, som forsyner din EPROM memmory med strøm, når batteriet bliver fjernet. Efter 15 min løber kapacitatoren tør for strøm og dit EPROM memory vil blive resettet, dvs din BIOS settings som er allokeret på denne hukommelse.

Måden du fjerne selve batteriet er faktisk ret nemt. Hvis du vender din computer om, så vil der typisk være en mindre del af bagsiden, som er placeret nogenlunde i midten, som kan skrues af. Når du skruer denne del af, så vil du kunne se to ramklodser og et rundt batteri. Batteriet vil du typisk kunne pille af problemfrit med de bare fingre.
Avatar billede knudemand Nybegynder
14. juli 2008 - 07:54 #7
Hej Dehdar,
tak for svaret, men som jeg skrev indledningsvis (måske mellem linjerne, sorry), så kan jeg ikke finde ud af hvor cmos batteriet er. Det er IKKE placeret under den plade med RAM'en på  Easynote'n, og efter at have fjernet 20 skruer fra bagsiden kan jeg stadig ikke få den lirket løs, så det ville være rigtigt rart at vide, i hvilken retning jeg skal lede !
Avatar billede sc0091 Nybegynder
14. juli 2008 - 08:19 #8
Hej knudemand.
Jeg har prøvet det samme bare med en IBM maskine i stedet. Jeg fandt en manual på nettet hvor det trinvis var beskrevet hvor batteriet sad og hvad man skulle gøre. Jeg går ud fra at du har kigget i din manual(hvis du har sådan en). Prøv eventult at få fat på en på Packard Bell's hjemmeside.
Håber det lykkes for dig.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2008 - 11:03 #9
Hvis du kan se cmos jumperen, skulle det kunne gøres meget hurtigere, ved ca. 1 min.
at flytte jumperen fra ben 1 0g 2 til 2 0g 3, og efter 1. min. flytte jumperen
tilbage. Der er et par illistrationer her, men det er forskelligt hvor de sidder
på bundkortet. http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede edgard Nybegynder
01. marts 2010 - 18:58 #10
Hej allesammen . .

Jeg har en Packard Bell Easynote mz35 (mere ved jeg ikke om den)
Den spørger efter password når jeg har trykket på power , tror det er for at indlæse bios ?
Jeg kender ikke det mindste til dette password så har brug for en udførlig beskrivelse af hvordan jeg finder det , sletter det eller ændre det ?
Har læst at dette skulle kunne gøres ved at fjerne batteriet på bundkortet , men hvordan gør jeg det når jeg ikke aner hvor det batteri sidder ? . . Fik fortalt at det ofte sad bag RAM modulerne men det gælder ikke i dette tilfælde . . og er ikke så teknisk anlagt at jeg bare sådan lige tør splitte den bærbare ad uden minimum en punkt-for-punkt guide . . så nu beder jeg om hjælp her . . på forhånd tusind tak for al hjælp jeg kan få !
Edgard.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 19:16 #11
edgard
Velkommen til Eksperten. Desværre har du plaseret dit spørgsmål
Helt forkert. Du er gået ind i et ældgammelt spørgsmål fra 2008.
Du skal slet ikke gå ind i andres spørgsmål med dit, men oprette
dit eget. Gå ind til venstre for oven i "Generelt IT" og vælg der
"Andet" I højre side for oven er der en "Vælg spørgsmål"
Så du må på den igen. M.v.h.