Avatar billede raan Nybegynder
09. juli 2008 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

vurdering af elevhjemmeside.

Hej.

Jeg har i samarbejde med en anden lavet denne elevhjemmeside, kom med noget ris og ros til siden, så vil jeg blive utrolig glad.

http://randersen.dk/beg
Avatar billede keysersoze Guru
09. juli 2008 - 15:59 #1
Design er ikke min stærke side så der vil jeg undlade at kommentere noget - men kodemæssigt er der en del issues, fx mangler i doctype, der er en stor mængde inline css og der er generelt en del andre ting der ikke vil kunne gå gennem en html-validator.
Avatar billede akela Nybegynder
15. juli 2008 - 21:46 #2
Tror at siden bliver meget fin når i lige får rettet et par ting.
1. Få flyttet login området væk fra top banneret, det skaber for meget støj på siden, og mine øjne bliver ved med at glide op på banneret.
2. Iden med et mønster i baggrunden er meget god, men desvære ser stregner pixileret ud på min skærm (12" 1280x800) og så kommer de let til at virke distreherende.

Det er helt klart det første der er det største problem, for når jeg scroller ned sådan bannert ikke er der, bliver siden meger mere rolig.

Det drejede sig egentlig mere om brugervenlighed end design. Med hensyn til designet, ville jeg nok overveje at få tilføjet en varm farve til siden.

Håber i kan bruge det til noget
Avatar billede wanze Nybegynder
29. juli 2008 - 19:56 #3
Det er meget svært at læse teksten "Hej gæst, og velkommen til begnet :-)" - om akela siger burde den nok flyttes.

Den grå tekst på siden er efter min mening også for lys (#7E7E7E) - jeg har problemer med at læse den Prøv noget mørkere (#444). Desuden er man konstant i tvivl om, hvad der er links. Det er utrolig ubrugervenligt.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:39 #4
lukketid?
Avatar billede raan Nybegynder
18. september 2008 - 12:28 #5
akela og wanze, kom lige med et svar.
Avatar billede akela Nybegynder
18. september 2008 - 13:44 #6
Her komer lige et svar, og så lige et spørgsmål

Kan ikke se der er sket det store på siden, har i tænkt over ting som i evt. skal have ændret?
Avatar billede raan Nybegynder
18. september 2008 - 13:50 #7
jeg går i gang med at ændre tingene i løbet af den her uge - projektet har stået stille et stykke tid.

men jeg får denne fejl, men forstår det ikke rigtig?

Line 5, Column 12: there is no attribute "src" .
<iframe src="index_online.php" style="display: none"></iframe>&#9993;
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.
Avatar billede akela Nybegynder
18. september 2008 - 14:14 #8
Det ser ud som om i mangler doctype deklerationen, det skal være den føste linje på siden altså før <html>. Doctype deklerationen er med til at fortælle browseren hvordan den skal fortolke siden.

Deklerationen for Transitional, som er den mest løse fortolkning, er her neden under. Prøv at sætte den på og se om dette ikke løser problemet
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Ud over Transitional, findes der også en Strict og en Framset doctype. Hvis du bruger strict er der mange tags som du ikke kan bruge, og alle tags skal også skrives med små bogstaver. Framset bruger du hvis du arbejder med Frames.