Avatar billede millus Nybegynder
09. juli 2008 - 11:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Beskyt billeder

Hej er der nogen der ved hvordan man beskytter sine billeder i website x5 Evolution, måske noget med man ikke kan højreklikke på et billed?

Mvh.
millus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. juli 2008 - 11:12 #1
Hvis de kan vises i browseren, så kan de downloades. At fjerne højreklik hjælper ingenting.

Billeder beskyttes bedst ved ikke at lægge dem på Internettet. Det du kan lægge på Internettet kan så være små udgaver, i lidt dårligere kvalitet, med "vandmærke"/tekst henover. Altså, sådan nogen, det ikke gør noget andre tager.
Avatar billede diyar Nybegynder
09. juli 2008 - 11:18 #2
Enig med erikjacobsen, fordi selvom du fjerner højreklik, så kan man bruge PrintScrn i stedet for. Eller også bruge de altmuligt PlugIn's til at downloade alle objekter såsom billede, lyd, video, osv. på websitet.
Avatar billede w13 Novice
09. juli 2008 - 11:19 #3
Eller man kan slå JavaScript fra, så ingen-højreklik-funktionen ikke fungerer længere.
Avatar billede w13 Novice
09. juli 2008 - 11:19 #4
Eller vælge "Vis kilde" og tage billedstien. Eller finde billedet i cachen. Der er tusind metoder. =)
Avatar billede w13 Novice
09. juli 2008 - 11:21 #5
Eller hvis du skriver dette i adresselinjen og trykker enter, så får du alle sidens billedstier:

java script:for(var i=0,im=document.getElementsByTagName("img");i<im.length;i++)alert(im[i].src);void(0)
Avatar billede nva Praktikant
09. juli 2008 - 13:45 #6
http://www.eksperten.dk/spm/802565

Her er spørgsmålet oppe at vende.
Avatar billede millus Nybegynder
10. juli 2008 - 16:35 #7
ok det med at beskytte billederne dropper jeg så, sætter måske bare et navn ind over billederne. jeg er rimelig ny inden for hjemmesider så man må jo spørger lidt.

hvem skal jeg sende point til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juli 2008 - 19:04 #8
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede nva Praktikant
11. juli 2008 - 07:48 #9
Jeg behøver heller ikke at få points.
Avatar billede millus Nybegynder
14. juli 2008 - 16:05 #10
Den som smider et svar får point
Avatar billede w13 Novice
14. juli 2008 - 16:17 #11
:)
Avatar billede thepoem Nybegynder
09. august 2008 - 23:26 #12
Jeg kan anbefale dig at bruge jalbum.net til at generere fotoalbums (gratis).