Avatar billede heman.dk Nybegynder
09. juli 2008 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Graf med variabel længe af x (mængden af datapunkter)

Jeg har en graf som skifter i længden af x (mængden af datapunkter) og vil gerne have en graf, som kun indeholder de punkter der har en værdi. Ved godt at man kan fjerne et punkt ved NA(), men der er mulighed for 365 datapunkter og hvis der kun er for 10 datoer, så vil der være en masse spildplads. Dette bringer mig frem til mine to spørgsmål:

1. En liste med datapunkter, hvor der kan skrives tal fra A2 til A366 er der kun udfyldt fra A2 til A10. Grafen skal kun inkluderer datapunkterne fra A2 til A10, men kunne automatisk tilføje A11, hvis der skrives data i den celle.
2. Kan man fjerne datapunkter helt fra sin graf ved at bruge NA(), i stedet for at den blot hopper videre til næste datapunkt, som ikke er NA()? Eksempel: A3 fjernes helt fra grafen, så A3 datapunktet ikke bare ikke vises, men fjernes HELT fra grafen.

Jeg har forsøgt på at søge på spørgsmålet, men kunne ikke finde noget. Håber at der er en der kan hjælpe. På forhånd tak.

/Henrik
Avatar billede excelent Ekspert
12. juli 2008 - 16:32 #1
Det må kunne laves med en dynamisk liste
er det stadig aktuel ?
Avatar billede heman.dk Nybegynder
12. juli 2008 - 17:29 #2
Hej Excelent,

Jeg har netop fundet en løsning her i formiddags. Definerede et nametag, hvor jeg indexerede de to rækker og talte antallet med en count. Det virkede som det skulle, så det var great :)

Tak for henvendelsen og god weekend!
Avatar billede excelent Ekspert
12. juli 2008 - 17:35 #3
ditto :-)
Avatar billede heman.dk Nybegynder
12. juli 2008 - 18:49 #4
Lukket