Avatar billede gimle007 Praktikant
09. juli 2008 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nem oprettelse af script af database

Jeg har en access db, hvor indholdet skal slettet og derefter genoprettes, med et script som kan afvikles fra en www side...

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der er nemmest. Tror man normal sletter indholdet og så opbygger det igen??? Hvis det er den rigtige måde, er der så en nem måde at lave et script som vil opretten min access db igen?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 16:40 #1
Hvorfor?~)

Normalt vil man gå ind i db'en og komprimere/reparere, dette kan sikkert godt gøres fra et script...

og hvis det er helt galt, vil man importere alle objekter til en ny database!~)
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2008 - 19:32 #2
There is no easy way of scripting your dB.

If you need to create a new (clean) version of the dB then it might be easiest to just copy a backup of the original (clean) dB over the one you want to replace.
Avatar billede gimle007 Praktikant
11. juli 2008 - 11:21 #3
Jeg kører en www side med noget database, som skal nulstillet en gang om året. Og det er ikke noget som skal gøres inde fra access men skal kunne gøres ved at trykke på en knap ude på www siden "Nulstil alle poster", når der bliver trykket skal et script eller hvad det skal være, gå ned i access db og slette alt indhold, men selve strukturen skal være intakt!!!!
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2008 - 13:59 #4
Well copying a backup over the oxisting would do that quite easily
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2008 - 23:03 #5
Du kan vel "åbne" en forespørgsel fra dit script...

Så laver du bare en forespørgsel i Access, som sletter indholdet i en tabel:

DELETE TabelNavn.*
FROM TabelNavn;

Du skal så have en for hver tabel, med mindre du kan fyre en funktion af fra scriptet, så kan du jo samle alle sql'erne der. Om der er en kommando til at slette alt indholdet i alle tabeller, ved jeg egentlig ikke, det har jeg ikke haft brug for!~)
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2008 - 12:00 #6
I still think copying a backup of the original dB over the existing is a good solution. And any alterations (new tables etc.) you make to the original wont require changes to ant scripts.