Avatar billede clausb Nybegynder
08. juli 2008 - 20:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ctrl+shift+6+x = break ?

Hej eksperter ..
Jeg er lige skiftet til Mac OSX og har følgende problem : Hvordan sender man en break fra Terminal (iTerm) ala ctrl+shift+6+X til en Cisco kasse connected via telnet ?    Det ser ud til at X-Term kan, men den er vist 'udfordret' mht. copy/paste bla ..... ???
Avatar billede egonspock Seniormester
08. juli 2008 - 20:47 #1
Hmm, ikke noget jeg har haft chancen for at prøve, men blot et par strøtanker: har du valgt den rigtige terminalemulering? Har du prøvet den indbyggede Terminal i programmer->Hjælpeprogrammer? Har du prøvet med ctrl-shift-6 + b i stedet? Det kan være at det hjælper dig videre, men det er ikke førstehåndserfaring med Telnet jeg har mest af..
Avatar billede clausb Nybegynder
08. september 2008 - 12:23 #2
hmmmm .  fandt via en sniffer frem til, at man 'bare' skal sende Hex "01e" - så kører det ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
08. september 2008 - 16:12 #3
Wow. Tak i øvrigt fordi du selv svarede, så andre kan bruge oplysningen!
Avatar billede clausb Nybegynder
26. september 2010 - 17:39 #4
løst - lukkes