Avatar billede ingolf Nybegynder
08. juli 2008 - 16:08 Der er 12 kommentarer

Mangler poster ved import fra anden Access DB

Ved import fra tabel i anden Access DB må jeg konstatere at alle poster ikke bliver importeret. Er der nogen der ved, hvordan man sikrer sig, at man får alle poster "med over"? Kan der være en grænse for antal importerede poster?
Ved sammenkædning kommer alle poster "med over", men det kan jeg ikke anvende, så længe jeg arbejder i designområdet.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2008 - 16:16 #1
Får du fejlmeddelelse ?
Hvordan importerer du ?
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2008 - 16:28 #2
Der er ikke grænse for antal importerede poster.
Har du analyseret hvilke poster der ikke importeres?
Prøv evt. at lave en 3. db og importer de 2 tabeller fra de øvrige db og kontroller data. Fejlen kan evt. ligge i, at Access opfatter de importerede data som numeriske og der senere dukker alfanumeriske poster op. Derved vil nogle poster blive udeladt fra importen.
Avatar billede ingolf Nybegynder
08. juli 2008 - 16:48 #3
jensen363
Jeg får ingen fejlmeddelelse. Det er tilfældig jeg opdager at alle poster ikke kommer med over.
Jeg importerer ved at gå op i Filer, vælger "Hent eksterne data" og derefter importer.

mugs
Jeg er ikke færdig med at analysere hvilke poster der ikke importeres. Men det er de sidste poster af ca 32000 poster der ikke importeres. Op til post 25335 går det fint. Jeg afprøver dit forslag med at lave en 3.db.
Jeg får nok ikke mere gjort ved det idag.
Avatar billede ingolf Nybegynder
08. juli 2008 - 16:57 #4
jensen363 og mugs
Jeg kan importere alle poster fra DB'en til Excel uden problemer.
Avatar billede jensen363 Forsker
08. juli 2008 - 17:05 #5
Hvad indeholder post nr. 25336 ?
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2008 - 17:06 #6
Sammenlign post nr. 25335 for felttypen med post nr. 25336
Avatar billede ingolf Nybegynder
09. juli 2008 - 11:02 #7
Jensen363 og mugs

Jeg er på herrens mark. Nu har jeg også konstateret, at alle poster ikke vises ved
sammenkædning.
Det interessante er bare, at en anden DB som trækker på samme tabel (ved sammenkædning) aldrig har vist manglende poster.

Umiddelbart kan jeg ingen forskel konstatere i felterne til naboposterne. Posterne har samme indhold.
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 11:34 #8
Uden at have set databasen, kunne en mulig årsag være at du eksempelvis forsøger at eksportere nummeriske værdier fra en tabel, hvor du i feltegenskaberne benytter Langt Heltal til en tabel hvor du ny tabel hvor du benytter Heltal ... afhængig af om der benyttes 8bit 16bit eller 32bit hvortil du kopierer, kan der være forskel på den numeriske værdi´s størrelse.

Talområdet for 8 bit er -128 til 127, for 16 bit -32768 til 32767 og for 32 bit -2147483648 til 2147483647.
Avatar billede ingolf Nybegynder
09. juli 2008 - 11:37 #9
Jensen363 og mugs

Kan det eventuelt tænkes at "støj på linien" til serveren kan resultere i manglende overføresl af poster ved import?
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juli 2008 - 11:41 #10
Er der tale om web-server overførsler ? ... så er jeg stået af rent videnmæssigt
Avatar billede ingolf Nybegynder
09. juli 2008 - 11:50 #11
jensen363 og mugs

Tabellen jeg har problemer med indeholder:
1 x autonr felt (langt heltal)
3 x dato og klokke felt (format dd-mm-yyy hh:nn)
4 x tekst felt (feltstør. 50, 3, 3 og 3)
1 x tal felt (heltal)

Jeg undersøger vedr. web-server overførsel
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2008 - 11:57 #12
Kontoller også, at data kan være i tekstfelterne m.h.t. antal karakterer. Også at der i tal-feltet ikke pludselig kommer data med alfanumeriske værdier.