Avatar billede jesper_munk Nybegynder
07. juli 2008 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Avanceret betinget formattering

Hej jeg har et excelark der skal vise hvornår forskellige afdelinger har kampagner.

I kolonne B skrives hvilken uge kampagnen starter og i kolonne C skrives hvilken uge den stopper og i kolonne D og frem er der en oversigt over ugerne i et år med start i uge 26 idet det er forskudt regnskabsår. Det jeg så har brug for er at markere uge nr. med en farve på baggrund af det der står i kolonne B & C og forskellige farver på baggrund af hvilken type kampagne det er...

Er dette muligt? jeg kunne forestille mig at der skal noget macro til...
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
07. juli 2008 - 11:47 #1
Hvis jeg har forstået det ret, så har du uge 26 i D1 og 27 i E1 ikk' ?

Hvis det er tilfældet vil jeg formatere cellerne betinget og bruge en formel der ligner denne =OG(D$1>=$B2;D$1<=$C2)
Kan dog ikke lige få den til at farve cellerne hvis der er valgt uger over årsskiftet.

Quark
Avatar billede jesper_munk Nybegynder
07. juli 2008 - 12:04 #2
i D1 er overskriften 26 (uge 26), E1 27, F1 28 osv. i A2 står der feks. Webkampagne. i B2 kan der stå uge 26 (kampagnen starter i uge 26), i C2 kan der stå uge 27 (kampagnen stopper i uge 27). det jeg har brug for er at i dette tilfælde bliver D2:E2 formatteret med den farve der hører til Webkampagne. Farverne er defineret et andet sted i arket.
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
07. juli 2008 - 12:17 #3
Med betinget formatering kan du kun lave 3 Kriterier, efter hvad jeg ved.
=OG($A2="Webkampagne";D$1>=$B2;D$1<=$C2)
Formateret den 1 farve

=OG($A2="Tilbudsavis";D$1>=$B2;D$1<=$C2)
formateret med en anden farve.

Quark
Avatar billede jesper_munk Nybegynder
07. juli 2008 - 12:46 #4
det virker smid et svar så får du point tak for hjælpen :-)
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
07. juli 2008 - 12:54 #5
et svar ;-)