Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 17:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man CD'en ud

Hej eksperter
Er ved at installere XP på min Imac vha Boot Camp.

Min Windows er en upgrade, hvorfor jeg under installeringen skal indsætte en kopi af en ældre Windows. Men jeg kan ikke få CD'en ud af drevet, så jeg kan indsætte min anden Windows cd.

Hvordan gør man det?
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. juli 2008 - 17:07 #1
et lille trick er at du kan genstarte maskinen og holde musen inde samtidigt, så spytter den disken ud...
Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 17:08 #2
Det duer ikke. Så kan jeg jo ikke starte installationen fra min XP disk...
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. juli 2008 - 17:20 #3
Jeg vil lave et disk image og mounte den inden påbegyndelse af installationen
Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 17:26 #4
Lige nu kan min mac ikke andet end at starte op med XP's blå installations skærm. Indtil jeg får den forpulede cd ud, kan jeg overhovedet ikke bruge den til noget. Den kan kun starte op i XP installations-mode.

Jeg kan ikke få cd'en ud ved at genstarte med musen i bund... (Jeg kan kun genstarte ved at holde knappen bag på skærmen i bund...)
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. juli 2008 - 17:30 #5
prøv at holde alt tasten nede under opstart
Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 17:31 #6
nu fik jeg den ud ved at holde "skub ud knappen" på tastaturet i bund under genstart...
Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 17:32 #7
hov så ikke lige dit svar, macintosse. Men jeg kan desværre stadig ikke installere xp på min mac, når jeg ikke kan skifte cd under installationen... Smart design at spare den knap væk... :-/
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. juli 2008 - 18:04 #8
Jeg vil stadig lave et disk image og mounte den inden påbegyndelse af installationen
Avatar billede fusentasten Nybegynder
06. juli 2008 - 18:15 #9
Macintosse:  Hvordan vil du have, jeg skal få installationen til at finde et disk image? Det er ingen browse-hen-til-din-cd-knap. Der er kun en besked, der siger: "Klik på enter, når du har indsat din Windows cd i drevet" :-/
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. juli 2008 - 18:57 #10
du har nok ret ;-(