Avatar billede brian0905 Nybegynder
06. juli 2008 - 16:33 Der er 4 kommentarer

Opfange messages sendt til vindue i anden process

Hejsa,
Har været hele nettet rundt uden held, så nu håber jeg der er nogle her der kan hjælpe mig. Jeg har et program som jeg benytter ofte, i det program er der en chat feature som hvis jeg kigger i Spy++ er et vindue og det er her chatten kører frem og tilbage. Jeg vil gerne lave en robot der holder øje med dette vindue og sender mig beskeden (til mit C# program). Det ser ud til at det ikke kan laves i C# (efter at have været hele nettet rundt, ser ud til jeg skal subclasse det vindue??). Er der nogle der ved hvordan jeg kommunikerer med det chat vindue og får at se hvad chat beskeden er inden den bliver postet, jeg kan se i spy++ at den message jeg skal have fat i hedder wm_user+111, men ved ikke hvordan jeg ser den tekststreng der er den besked brugeren har indtastet!!! I det tilfælde at det ikke er muligt at lave det fra C#, hvordan bygger man så en native dll eller lignende der eksponerer en event jeg kan koble mig på således at jeg kan registrere den event (wm_user+111) og så få data tilbage når den indtræffer. Jeg vil ikke blokere den originale besked, blot "se" den.
Avatar billede winners79 Nybegynder
06. juli 2008 - 19:54 #1
Jeg har lavet en lignende applikation, dog har jeg valgt at hooke mig på netkortet og fange de pakker der bliver sendt frem og tilbage og fange informationen på de måde, dog poster jeg beskeder direkte tilbage til vinduet. Hvilken chat er det?
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juli 2008 - 13:13 #2
Avatar billede brian0905 Nybegynder
10. juli 2008 - 13:30 #3
Jepsen, problemet er at jeg vil lave en CBT hook og injecte min dll, for at kunne subclasse det chatvindue der er tale om og se dets data...

Har nu lavet en .dll i delphi jeg injecter i processen og får den til at sende messages til mit C# program... Det var et større puslespil
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juli 2008 - 14:17 #4
Godt at du fik det til at virke :-)