Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 10:35 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke update

Hvorfor kan jeg ikke opdatere min MySQL tabel?

Min Update-kode ser sådan ud:

    <%
    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)

if action="Update" Then

    PersonID= rs("PersonID")
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET PersonID = " & PersonID &"',EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE  EmailAddress=" & Session("EmailAddress")

    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else
%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update'>

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede kjulius Novice
05. juli 2008 - 12:56 #1
Uden at vide det, så tror jeg du skal tjekke, at numeriske værdier ikke bliver afsluttet med et '

På din update sætter du PersonID (som jeg formoder er en numerisk værdi), men afslutter så med at sammenknytte det med "',EmailAddress= '", altså angiver du, at den numeriske værdi skal afsluttes med et '. Det tror jeg ikke virker (det plejer det i hvert fald ikke) :-)

Alder og StreamID angiver du også til at være en streng, det kunne også være et tal. Her er du dog konsekvent og angiver strengen med ' både foran og bagved.

Prøv at tjekke igen og tænk over, om et felt er numerisk eller alfanumerisk (char)...
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 14:00 #2
Nu har jeg prøvet at fjerne ' ved PersonID, Alder og telefonnummer men resultatet er det samme.. desværre. Grunden til at jeg ikke har rettet i STEAMID er, at der også er bogstaver i dette felt.

Siden "refreshes" bare uden nogen fejl og der hvor jeg har foretaget ændringen ændres tilbage til det oprindelige indhold.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 14:59 #3
prøv lige at rette

if action="Update" Then

til

if request("action") = "Update" then
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 15:38 #4
Nu skriver den at profilen er blevet opdateret, men de felter der er ændret opdateres ikke? :/
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 16:24 #5
<%
    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
if not rs.eof then
id = rs("PersonID")
end if
set rs = nothing

if action="Update" Then

    PersonID= id
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET PersonID = " & PersonID &"',EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE  EmailAddress=" & Session("EmailAddress")
      Set rs = objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else
%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update'>
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 17:01 #6
Takker for dine svar :D

Nu kommer denne fejl:

Her kan du rette din profil.
Brugernavn:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'rs'

retprofil.asp, line 45

Line 45 er:
<input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 17:54 #7
SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
if not rs.eof then
id = rs("PersonID")
'fjerne disse 2 sidste linier
'end if
'set rs = nothing
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 18:14 #8
Endnu engang tak for dine svar.

Nu kommer der følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.11-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '@post.cybercity.dk' at line 1

/snartonline/medlemmer/retprofil.asp, line 43

Efter jeg har trykket på "Opdater"

Hele min kode ser sådan ud nu:

<%

<!--#include file="conn.asp"-->

    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
        if not rs.eof then
        ID = rs("PersonID")
        'end if
        'set rs = nothing

        PersonID = rs("PersonID")
        EmailAddress= rs("EmailAddress")
    GameName = rs("GameName")
    IRLNavn = rs("IRLNavn")
    Password = rs("Password")
    Email2 = rs("Email2")
    Alder = rs("Alder")
    Weapon = rs("Weapon")
    Map = rs("Map")
    Quote = rs("Quote")
    SteamID = rs("SteamID")
    Telefon = rs("Telefon")
    MSN = rs("MSN")

        if request("action")="Update" Then

    PersonID= PersonID
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET PersonID = " & PersonID &",EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE  EmailAddress=" & Session("EmailAddress")
      objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else

%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update'>
    <tr><td>Brugernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
            </td></tr>
    <tr><td>
        Password:
        </td><td>
            <input type="password" value="<% =rs("Password") %>" name="Password" size="40">
            </td></tr>
            <tr><td>
        E-mail2*:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Email2") %>" name="Email2" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Spillernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("GameName") %>" name="GameName" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        IRL navn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("IRLNavn") %>" name="IRLNavn" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Alder:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Alder") %>" name="Alder" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit våben:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Weapon") %>" name="Weapon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit map:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Map") %>" name="Map" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Quote:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Quote") %>" name="Quote" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        SteamID:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("SteamID") %>" name="SteamID" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Telefonnr.**:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Telefon") %>" name="Telefon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        MSN***:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("MSN") %>" name="MSN" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Betalt:
        </td><td>
            OM BETALING ER OK
        </td></tr>
    <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=submit name=cmdSubmit value=Opdater bruger></td></tr>
    </form>
    </table>

<% End if
End if
    %>
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 18:17 #9
der skal ikke tages notis af den dobbelte:

        PersonID = rs("PersonID")
        EmailAddress= rs("EmailAddress")
    GameName = rs("GameName")
    IRLNavn = rs("IRLNavn")
    Password = rs("Password")
    Email2 = rs("Email2")
    Alder = rs("Alder")
    Weapon = rs("Weapon")
    Map = rs("Map")
    Quote = rs("Quote")
    SteamID = rs("SteamID")
    Telefon = rs("Telefon")
    MSN = rs("MSN")

Den øverste er fjernet - Sorry
Avatar billede kjulius Novice
05. juli 2008 - 18:25 #10
Det kunne evt. være, at du har glemt at sætte anførselstegn omkring mailadressen i WHERE delen:

".. WHERE  EmailAddress=" & Session("EmailAddress")

skal nok i stedet være

".. WHERE  EmailAddress='" & Session("EmailAddress") & "'"
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 18:47 #11
Har ændret det, men fejlen ser ud til at have rykket sig nu?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.11-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '',EmailAddress= '',GameName= 'TESTER - CL/WA SLAP',IRLNavn= 'Testesen',[P' at line 1

retprofil.asp, line 29

Libe 29 er:

Set rs = objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne

Koden ser sådan ud nu:

<!--#include file="conn.asp"-->

<%
    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
        if not rs.eof then
        id = rs("PersonID")
        'end if
        'set rs = nothing

        if request("action") = "Update" Then

    PersonID= id
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET PersonID = " & PersonID &"',EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName & "',IRLNavn= '" & IRLNavn & "',Password= '" & Password & "',Email2= '" & Email2 & "',Alder= '" & Alder & "',Weapon= '" & Weapon & "',Map= '" & Map & "',Quote= '" & Quote & "',SteamID= '" & SteamID & "',Telefon= '" & Telefon & "',MSN= '" & MSN & "' WHERE  EmailAddress='" & Session("EmailAddress") &"'"
      Set rs = objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else
%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update'>
    <tr><td>Brugernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
            </td></tr>
    <tr><td>
        Password:
        </td><td>
            <input type="password" value="<% =rs("Password") %>" name="Password" size="40">
            </td></tr>
            <tr><td>
        E-mail2*:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Email2") %>" name="Email2" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Spillernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("GameName") %>" name="GameName" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        IRL navn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("IRLNavn") %>" name="IRLNavn" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Alder:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Alder") %>" name="Alder" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit våben:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Weapon") %>" name="Weapon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit map:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Map") %>" name="Map" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Quote:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Quote") %>" name="Quote" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        SteamID:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("SteamID") %>" name="SteamID" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Telefonnr.**:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Telefon") %>" name="Telefon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        MSN***:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("MSN") %>" name="MSN" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Betalt:
        </td><td>
            OM BETALING ER OK
        </td></tr>
    <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=submit name=cmdSubmit value=Opdater bruger></td></tr>
    </form>
    </table>

<% End if
End if
'objConn.Close
'    Set objConn = Nothing
    %>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 19:18 #12
du skal trække personid med ned i formen og derefter opdater på denne id

<%

<!--#include file="conn.asp"-->

    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
        if not rs.eof then
        ID = rs("PersonID")
        'end if
        'set rs = nothing

        PersonID = rs("PersonID")
        EmailAddress= rs("EmailAddress")
    GameName = rs("GameName")
    IRLNavn = rs("IRLNavn")
    Password = rs("Password")
    Email2 = rs("Email2")
    Alder = rs("Alder")
    Weapon = rs("Weapon")
    Map = rs("Map")
    Quote = rs("Quote")
    SteamID = rs("SteamID")
    Telefon = rs("Telefon")
    MSN = rs("MSN")

        if request("action")="Update" Then

    PersonID= request("PersonID")
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE  PersonID=" & request("PersonID")
      objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else

%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update&id=<%=PersonID%>'>
    <tr><td>Brugernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
            </td></tr>
    <tr><td>
        Password:
        </td><td>
            <input type="password" value="<% =rs("Password") %>" name="Password" size="40">
            </td></tr>
            <tr><td>
        E-mail2*:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Email2") %>" name="Email2" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Spillernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("GameName") %>" name="GameName" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        IRL navn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("IRLNavn") %>" name="IRLNavn" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Alder:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Alder") %>" name="Alder" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit våben:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Weapon") %>" name="Weapon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit map:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Map") %>" name="Map" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Quote:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Quote") %>" name="Quote" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        SteamID:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("SteamID") %>" name="SteamID" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Telefonnr.**:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Telefon") %>" name="Telefon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        MSN***:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("MSN") %>" name="MSN" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Betalt:
        </td><td>
            OM BETALING ER OK
        </td></tr>
    <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=submit name=cmdSubmit value=Opdater bruger></td></tr>
    </form>
    </table>

<% End if
End if
    %>
Avatar billede frand Nybegynder
05. juli 2008 - 19:21 #13
At give en bruger mulighed for at opdatere en vilkårlig post i brugerdatabasen, baseret på et id han submitter i formen, er en meget dårlig ide. I hvert fald hvis det skal kodes sikkert.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 19:38 #14
Jeg forstår det ikke??

Jeg har kopieret din kode og får stadig denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.11-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

retprofil.asp, line 29

Line 29 er fortsat : Set rs = objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 20:13 #15
hvordan ser din conn fil ud - husk at sæt xxxx ved brugernavn og password xxxx
Avatar billede kjulius Novice
05. juli 2008 - 21:26 #16
Personligt ville jeg hellere se indholdet af variablen SQL lige før den bliver udført. Det er jo den, der bliver udført i linie 29. Prøv at indsætte en Response.Write SQL lige før den bliver udført, for jeg tror det er noget i dine data, som gør, at SQL sætningen ikke kan udføres.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 22:20 #17
Mit Response.Write SQL ser sådan ud:

UPDATE person SET EmailAddress= '',GameName= 'Tester - CL/WA SLAP',IRLNavn= 'Jane Doe',Password= 'Tester',Email2= 'mail@domain.dk',Alder= '93',Weapon= 'Colt',Map= 'de_dust2',Quote= 'Noget sejt',SteamID= 'STEAM_0:0:123456',Telefon= '12 34 56 78',MSN= 'test' WHERE PersonID=
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.1.11-log]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

retprofil.asp, line 30
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 22:21 #18
Min conn.asp ser sådan ud:

<%
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=db.XXxxXX.dk; Database=XXxxXX; UID=XXxxXX; PWD=XXxxXX;"

%>
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 22:31 #19
Det virker nu :)

Den Response.Write SQL hjalp mig meget

den endelig kode kom til at se sådan ud:

<!--#include file="conn.asp"-->

<%
    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
        if not rs.eof then
        PersonID = rs("PersonID")
        'end if
        'set rs = nothing

        if request("action")="Update" Then

    PersonID= request("PersonID")
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET EmailAddress= '" & Session("EmailAddress") & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE EmailAddress='" & Session("EmailAddress") & "'"
    Response.Write SQL
      Set rs = objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else

%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update&EmailAddress=<%= Session("EmailAddress")%>'>
    <tr><td>Brugernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
            </td></tr>
    <tr><td>
        Password:
        </td><td>
            <input type="password" value="<% =rs("Password") %>" name="Password" size="40">
            </td></tr>
            <tr><td>
        E-mail2*:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Email2") %>" name="Email2" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Spillernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("GameName") %>" name="GameName" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        IRL navn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("IRLNavn") %>" name="IRLNavn" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Alder:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Alder") %>" name="Alder" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit våben:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Weapon") %>" name="Weapon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit map:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Map") %>" name="Map" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Quote:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Quote") %>" name="Quote" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        SteamID:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("SteamID") %>" name="SteamID" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Telefonnr.**:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Telefon") %>" name="Telefon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        MSN***:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("MSN") %>" name="MSN" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Betalt:
        </td><td>
            OM BETALING ER OK
        </td></tr>
    <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=submit name=cmdSubmit value=Opdater bruger></td></tr>
    </form>
    </table>

<% End if
End if
    %>

Jeg vil gerne give jer alle point som tak for hjælpen.. :D
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
05. juli 2008 - 22:31 #20
beklager - jeg havde klokket i det - nu skulle den gerne være der

<%

<!--#include file="conn.asp"-->

    SQL = "SELECT * FROM person WHERE EmailAddress='"& Session("EmailAddress") &"'"
    Set rs = objConn.Execute(SQL)
        if not rs.eof then

        PersonID = rs("PersonID")
        EmailAddress= rs("EmailAddress")
    GameName = rs("GameName")
    IRLNavn = rs("IRLNavn")
    Password = rs("Password")
    Email2 = rs("Email2")
    Alder = rs("Alder")
    Weapon = rs("Weapon")
    Map = rs("Map")
    Quote = rs("Quote")
    SteamID = rs("SteamID")
    Telefon = rs("Telefon")
    MSN = rs("MSN")
    set rs = nothing

        if request("action")="Update" Then

    PersonID= request("PersonID")
    EmailAddress= Request.Form("EmailAddress")
    GameName = Request.Form("GameName")
    IRLNavn = Request.Form("IRLNavn")
    Password = Request.Form("Password")
    Email2 = Request.Form("Email2")
    Alder = Request.Form("Alder")
    Weapon = Request.Form("Weapon")
    Map = Request.Form("Map")
    Quote = Request.Form("Quote")
    SteamID = Request.Form("SteamID")
    Telefon = Request.Form("Telefon")
    MSN = Request.Form("MSN")

    SQL = "UPDATE person SET EmailAddress= '" & EmailAddress & "',GameName= '" & GameName  & "',IRLNavn= '" & IRLNavn  & "',Password= '" & Password  & "',Email2= '" & Email2  & "',Alder= '" & Alder  & "',Weapon= '" & Weapon  & "',Map= '" & Map  & "',Quote= '" & Quote  & "',SteamID= '" & SteamID  & "',Telefon= '" & Telefon  & "',MSN= '" & MSN  & "' WHERE  PersonID=" & request("id")
      objConn.Execute(SQL)  'du manglede denne
    objConn.Close
    Set objConn = Nothing

    Response.Write "Din profil er blevet opdateret"
Else

%>

<center><strong>Her kan du rette din profil.</strong></center><p>

    <table border ="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="100%">

<form name='frmCreate' method='POST' action='default.asp?page=retprofil&action=Update&id=<%=PersonID%>'>
    <tr><td>Brugernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("EmailAddress") %>" name="EmailAddress" size="40" disabled>
            </td></tr>
    <tr><td>
        Password:
        </td><td>
            <input type="password" value="<% =rs("Password") %>" name="Password" size="40">
            </td></tr>
            <tr><td>
        E-mail2*:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Email2") %>" name="Email2" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Spillernavn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("GameName") %>" name="GameName" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        IRL navn:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("IRLNavn") %>" name="IRLNavn" size="40">
            </td></tr>
    <tr><td>
        Alder:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Alder") %>" name="Alder" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit våben:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Weapon") %>" name="Weapon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Favorit map:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Map") %>" name="Map" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Quote:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Quote") %>" name="Quote" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        SteamID:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("SteamID") %>" name="SteamID" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Telefonnr.**:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("Telefon") %>" name="Telefon" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        MSN***:
        </td><td>
            <input type="text" value="<% =rs("MSN") %>" name="MSN" size="40">
        </td></tr>
        <tr><td>
        Betalt:
        </td><td>
            OM BETALING ER OK
        </td></tr>
    <tr><td>&nbsp;</td><td><input type=submit name=cmdSubmit value=Opdater bruger></td></tr>
    </form>
    </table>

<% End if
End if
    %>
Avatar billede chr.kj Nybegynder
05. juli 2008 - 22:41 #21
Til kjulius

Hvis du vil have point for din hjælp, så skriv lige, så opretter jeg et spørgsmål til dig.

Og til jer andre.. Tusind tak for hjælpen :D
Avatar billede frand Nybegynder
05. juli 2008 - 22:51 #22
Det var ikke helt løgn, det jeg skrev tidligere. Denne detalje:

WHERE  PersonID=" & request("id")

ødelægger din sikkerhed fuldstændig. Den værdi, du identificerer brugeren med, må ikke være noget brugeren kan ændre efter forgodtbefindende.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
07. juli 2008 - 09:00 #23
@frand

Jeg bruger den session der oprettes, når brugeren logger ind på siden. Det er fra den session den tager de oplysninger om profilen. Det burde vel vær ok - ik?