Avatar billede net-base.dk Nybegynder
03. juli 2008 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OEM og harddisk skift

Hej.

Jeg har lige købt mig en Windows Vista Ultimate OEM.

Lige pt. har min computer 3 harddiske, en på 300GB som der er installeret Windows XP på og to på 500GB som lager. min plan er at disse tre harddiske skal ud og over i min Linux server, og så vil jeg købe 2x72GB WD Raptor diske.

Men! Hvis jeg installere Vista nu og aktivere den, kan jeg så senere fjerne de 3 harddiske og installere 2 andre? og så installere Vista igen og aktivere det igen?

Hvis nogle har et link til MS hvor jeg kan læse nærmere omkring det at skifte hardware i OEM ville det være fedt.
Avatar billede xodeus Novice
03. juli 2008 - 21:54 #1
Du skifter bare. Opstår der problemer ved valideringen af din vista, skkal du blot ringe til det telefonnummer du får oplyst og de guider dig igennem processen med nye produkt-id'er osv...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
03. juli 2008 - 22:03 #2
Okay. Vil det sige at man bare kan skifte sin hardware som det passer sig??? så er der jo ikke nogen mening med at lave den OEM???
Avatar billede xodeus Novice
03. juli 2008 - 22:12 #3
Ikke bundkort, men ellers ja.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
03. juli 2008 - 22:15 #4
Arh okay...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2008 - 22:15 #5
Også bundkort jo.
Har selv gjort det!
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
03. juli 2008 - 22:17 #6
okay. forstår sgu ikke hvorfor man laver en OEM som efter sigende skulle binde sig til hardwaren når man tillader folk at skifte deres hardware, det er mig sgu en gåde...
Avatar billede xodeus Novice
03. juli 2008 - 22:18 #7
Er det rigtig, fedt, nej så som sagt så er meningen med OEM helt paf. :D
Så net-base.dk go for it.
Avatar billede frand Nybegynder
04. juli 2008 - 10:51 #8
Reglerne for hvad man må og ikke må står i den licens man accepterer. Man må skift alt, undtagen bundkort/chipset. Der er dog en undtagelse til den regel, nemlig hvis man er nødt til at få skiftet bundkortet fordi det går i stykker, så tillader de det.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
04. juli 2008 - 17:59 #9
hehe, og i så fald det går i stykker er det så tilladt at skifte til et andet? med andet chipset?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
06. juli 2008 - 23:11 #10
Smid svar hvis i vil have del i point.

(smider selv svar hvis andre ikke vil have så jeg ikke skal spamme for at lave et svar)
Avatar billede xodeus Novice
07. juli 2008 - 08:54 #11
er det nok?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
04. august 2008 - 16:19 #12
Fandt ud af at den version jeg købt af en ven ikke var en OEM som han sagde. hvilket egentlig er fint nok. men skiftede hurtigt tilbage til XP og er nu tilbage på XP igen. Havde problemer med mit elskede WoW... Men tak for jeres svar.