Avatar billede cyper-master Nybegynder
03. juli 2008 - 16:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nolge der ved hvor emailene fra outlook bliver gemt?

Hey there.

jeg er ved at hente data ud fra en computer som har fået smader windowsen (Xp).

min søde ven ber mig så om jeg ikke kan hente hendes emails ud. og her kommer det.

hvor delen ligger outlock emailens på en xp maskine??

så vidt  jeg kan se er det office 2003 de bruger...

nolge der har svartet på dettet? jeg har selv kiggede lidt. og finder hele tiden genveje til filer som ikke ligger der afligvel?

Nolge der lige ved dette? vil gøre mig klogere og min veninde glader.

Thx for the time :D
Avatar billede mrehn Nybegynder
03. juli 2008 - 16:26 #1
Hej cyper-master..

Er der ikke en knap i Filer, der hedder Eksportér?
03. juli 2008 - 16:34 #2
I en standardinstallation på en enkeltstående pc, er mails gemt i filen Outlook.pst, der er gemt i mappen C:\Documents and Settings\'brugernavn'\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede cyper-master Nybegynder
03. juli 2008 - 16:37 #3
RE# mrehn

    kan som sagt ikke komme ind på selv styresystemt. jeg sidder og gør det fra en
    linux live cd.

RE# Erikjuul

    Det tjekker jeg lige. var der inden lige før. men kan godt være jeg ikke lige
    lage mærke til det.
Avatar billede cyper-master Nybegynder
03. juli 2008 - 16:39 #4
RE# Erikjuul

    Jo der ligger en Outlook.pst der.

    Hvis jeg tag og bare copyer den over i en anden outlook på en anden pc. vil de
    så kunne se emilsen der? er de alle comprimeret i den fil?
03. juli 2008 - 16:46 #5
Alle mails er samlet i den fil.

Kopier filen til et andet sted - eller omdøb den.
Opret herefter forbindelse til filen fra Outlook:
Filer->Åvn->Outlook-datafil
03. juli 2008 - 16:46 #6
= Filer->Åbn->Outlook-datafil
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2008 - 16:52 #7
"så vidt jeg kan se er det office 2003 de bruger"

Hvis ikke du er helt sikker, vil det måske også være en god idé at tage backup af filerne fra Outlook express. Det er .dbx filer, og de ligger normalt her:

C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede cyper-master Nybegynder
03. juli 2008 - 17:33 #8
RE# Vejmand

    Der er ingen outlook Express. men der ligger en outlook bare.
    Kan dette være fordi de kun har brugt outlook og ikke express udgaven?

RE# Erikjuul

    Jeg er lige ved at prøve og se om jeg kan importer dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juli 2008 - 18:01 #9
Okay, ja så er det sikkert outlook der er brugt.  :-)
Avatar billede cyper-master Nybegynder
03. juli 2008 - 18:09 #10
hehe.

men Erikjuul.

jeg har fået test din metode nu. og den virker må jeg sige. så du får de 200 points.

Tak for jeres tid og hjælp alle.

Hey hey