Avatar billede brianus Nybegynder
22. juni 2001 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan Flash selv tegne streg mellem to punkter?

Jeg skal lave noget Flash, som automatisk kan generere en graf ud fra nogle punkter, der er defineres som X og Y positioner.

Mit spørgsmål går derfor på, om man kan actionscripte i Flash, så programmet selv tegner streger mellem punkter.

Jeg kan selvfølgelig bare definere en masse punkter og sætte prikker eller lignende ind for at generere noget, der ligner en graf, men det er ikke så pæn en løsning.

/Brian
Avatar billede stigmata Nybegynder
22. juni 2001 - 12:10 #1
Her skulle være et lille udvalg...[FLASHKIT]

http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=graph
Avatar billede gotcha Nybegynder
22. juni 2001 - 13:01 #2
Hvis du vil afbilde en funktion, f.eks. f(x) = cos x, så bare husk på, at det er en funktion. Derfor svarer der til enhver værdi af x præcis en værdi af y. Det vil altså sige, at hvis vi indsætter en værdi af x i udtrykket, får vi også en værdi af y. Så har du altså koordinaterne til punktet og dem bruger du til at placere dit punkt. For at gøre grafen lidt tydeligere, kan du selvfølgelig forbinde de to punkter med en streg. Du kan se et eksempel, jeg lavede i Flash 4 her:

http://www.hhbk.subnet.dk/cosinuscurve.swf