Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
01. juli 2008 - 21:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samle tekststrenge i to celler i en celle

Jeg har et regneark med bl.a, to kolonner med hhv. fornavne og efternavne. Jeg skal bruge fornavn og efternavn i samme celle. Jeg har prøvet med SAMMENKÆDNING, og det virker i og for sig fint.

Filen skal bruges til import af data til et administrationssystem, og der kræves et bestemt antal kolonner med bestemte overskrifter. Derfor bliver jeg nødt til at slette de oprindelige kolonner inden import, og så virker min sammenkædning jo ikke længere. Hvordan løser jeg det problem?

På forhånd tak!
Avatar billede gammer Nybegynder
01. juli 2008 - 21:05 #1
Ved ikke om det er det du efterlyser:

Marker kolonnen med sammenkædning og vælg kopier

vælg en ny kolonne med højreklik og vælg Indsæt Speciel. Vælg indsæt værdier.

Slet de tre øvrige kolonner
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
01. juli 2008 - 21:09 #2
Lige præcis! Du har reddet min dag (og nattesøvn).
Avatar billede lemvig_dk Nybegynder
01. juli 2008 - 21:10 #3
Lig et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede gammer Nybegynder
01. juli 2008 - 21:11 #4
Glad for at kunne hjælpe. Har prøvet det med nattesøvnen ;-)
Avatar billede gammer Nybegynder
01. juli 2008 - 21:11 #5
Og et svar!