Avatar billede jesperdyhr Praktikant
30. juni 2008 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde flettefil på et netværksdrev

Hej eksperter

Jeg har en Word 2003 hvor jeg skal flette med en *.txt fil som genereres af et andet program.
Når txt-filen ligger på et netværksdrev kan word ikke finde filen selvom den er rigtigt beskrevet og stien er rigtig. Og hvis jeg peger på den i fejl-boksen, så den findes direkte af word er det stadig samme fejl. Men hvis txt-filen ligger på c:\dokumenter kan alting lade sig gøre, og alt fungerer.

Den samme opgave kan løses af Office 2000 i det samme miljø!

Har I nogen løsninger på dette??
Avatar billede leif Seniormester
30. juni 2008 - 22:02 #1
Bruges der et mappet drev bogstav (x:\filnavn.txt) eller netværksstien (\\server\share\filnavn.txt) ?
Avatar billede jesperdyhr Praktikant
30. juni 2008 - 22:15 #2
Hej Leif
Jeg har mappet H:\ gennem stifinder - dvs at jeg ikke bruger ip-adresser men \\server\drev
Det betyder at filen hedder H:\brevdata\filnavn.txt

Jeg kan ikke umiddelbart anvende \\server\share\brevdata\filnavn.txt for txt-filen genereres af et andet program, der kun arbejder med H:\....
Avatar billede jesperdyhr Praktikant
28. august 2008 - 18:33 #3
Har selv fundet løsningen hos Microsoft. Lukker
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2008 - 19:04 #4
Hvorfor ikke være flink og skrive løsningen så andre kunne få nytte af det ?