Avatar billede larsjansen Nybegynder
30. juni 2008 - 18:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

2 RAM blokke?

Hej alle

Har fundet nogle 512 MB kingston RAM i min gamle PC.
Kan jeg uden videre bare smække dem i min nye PC uden problemer og få den til at samarbejde med min nuværende 1 GB ram blok?

Hvis ikke, hvad skal jeg så undersøge før jeg sætter dem i?
På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2008 - 18:25 #1
Hvis de kører med samme sokkel-ellers ikke.
Avatar billede pc-pro Nybegynder
30. juni 2008 - 20:09 #2
Du skal ikke undersøge eller noget. Vis de har det samme Mhz Som dem du har i nu så kan de sakkens komme i!!
Aldså vis der står DDR333 Eller DDR600 Eller DDR800 Eller vad der står.
Det kan også stå sådan her vis du har en Ram Blog vor det er DDR2 Eller du kan også dem Ram med DDR3 og så Mhz Bag efter!!.

Hilsen. PC-PRO
Avatar billede larsjansen Nybegynder
30. juni 2008 - 21:39 #3
Kan der ske noget hvis jeg sætter ram'ene i, og de ikke fungerer sammen? eller er det risikofrit?
Avatar billede peet-49 Novice
01. juli 2008 - 07:14 #4
Er de ikke af samme sokkeltype, passer de ikke fysisk i soklen, du må ikke bruge vold, og strømmen skal være af systemet. Sidder rammene ikke rigtigt i, kan du ødelægge både ram og bundkort.