Avatar billede sbay Nybegynder
30. juni 2008 - 13:35 Der er 5 kommentarer

Udtræk af brugerliste

Hejsa

Hvordan kan jeg trække en brugerliste ud af Domino'en og over i Excel? Jeg skal samtidigt kunne se hvilke grupper folk er med i!

Kan sagtes eksportere til brugernavne, men mangler altså lidt information!
30. juni 2008 - 14:36 #1
Hvis du også skal have hvilke grupper folk er med i, så kan du bruge det view i navne- og adressebogen (Domino Directory), der hedder ($ServerAccess). Det er skjult, så du skal åbne det ved at trykke Ctrl+Shift og View - Go to, så står det på listen. Når det er åbnet, så klik på File - Export og vælg Lotus 1-2-3 format. Det kan læses af tidligere versioner af Excel, men desværre ikke Excel 2007. Brugernavnene står i kanonisk format (altså cn=...). Hvis det er et problem, kan jeg forklare hvordan du ændrer det.
Avatar billede Celau Praktikant
30. juni 2008 - 20:11 #2
I stedet for at exportere alle dokumenterne kan du blot markere alle dokumenterne og så vælge "Copy As Table" fra EDIT-menuen. Dette kan pastes direkte ind i dit regneark.

Mvh
Jesper
Avatar billede sbay Nybegynder
30. juni 2008 - 20:34 #3
Jesper>> det er faktisk også sådan jeg har gjort det hidtil :-)
01. juli 2008 - 13:56 #4
Er dit problem så løst nu eller? Kan du bruge ($ServerAccess) view'et eller mangler der noget?
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2008 - 19:01 #5
Som ekstra information så bruger jeg selv en gang imellem: http://www.openntf.org/Projects/pmt.nsf/ProjectLookup/ACL%20Listings

Det er faktisk nyttigt når en Afdelingsleder eller lign. kommer og spørger hvem der har adgang til hvilke databaser og hvorfor.