Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. juni 2001 - 00:38 Der er 12 kommentarer

Program til præsentationer

Hvad er det ideele program til fremstilling af presentationer ?

(med kommentar, ingen kredits til oneliners)

presentationen skal indeholde:
- tale over hele sekevens
- still billeder
- video grafik
- kunne køre med maksimalt et runtime modul
- leveres på cd, dvs. må fylder 600mb

Presentationen skal være et lille og kortfattet alternativ til en gammel firma-presentations video.

nogen forslag?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. juni 2001 - 00:43 #1
Powerpoint?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. juni 2001 - 00:49 #2
mit første bud, men såvidt jeg ved er powerpoint hårdt dias orienteret .. forestil dig en melodi eller tale der skal køre over hele showet ... så tror jeg powerpoint er ude af spillet .. men dunno, det er derfor jeg spørger ..
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 00:56 #3
Gratis, så må det være star-office fra www.sun.dk
Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. juni 2001 - 00:57 #4
står office ? det er sku det samme som powerpoint! og det er fuldstændig ligegyldigt hvad det koster ..
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 01:04 #5
Nej powerpoint kan også være med med musik på ingen prob. i det, men så er der et andet program, som er bedre til dette formål, nemlig Mete8r
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 01:13 #6
Her er lidt omkring programmet http://www.zdnet.co.uk/reviews/rstories/0,3040,e7109579,00.html

Jeg er ved at prøve på om jeg kan finde et downloadlink, men eller så har jeg programmet liggende i en demoversion, hvis det skulle have nogen interesse, så kan jeg hurtig lave en download klar, men programmet fylder alstå omrking 60 MB
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 01:28 #7
Avatar billede brian@diku Nybegynder
22. juni 2001 - 01:42 #8
jeg checker den ud .. og kigger på director på samme tid .. hvis du har erfaring med noget hvor der både er lyd billeder og tju-hej så kom endelig med et udfald ..

Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 08:20 #9
Jeg har set en flot præsentation med både lyd og billeder lavet i Mediator 4 , og det var rigtig godt.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 08:24 #10
Der er nok ikke meget som kan måle sig med director/flash Tjek blot dette http://www.virtualom.com/index2.htm
Avatar billede christian-s Nybegynder
22. juni 2001 - 08:26 #11
kharder: hedder det ikke Medi8or ?
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juni 2001 - 22:43 #12
Check Vegas Video fra Sonic Foundry. www.sonicfoundry.com
Navnet Vegas får det måske til at lyde som noget pap. Det synes jeg i hvert fald, men programmet er et ret kraftfuldt video editerings program, så hvis du vil have en præsentation i .avi eller et andet video format så er det et godt bud.
De har vist også en fuldt funktionel demo på deres files.sonicfoundry.com pub ftp.