Avatar billede bgjensen Nybegynder
21. juni 2001 - 22:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FTP Status

Er det muligt på en eller anden måde at lave en \"ting\" til sin hjemmeside, så brugere af siden kan se om ens FTP server er online, eller ej??
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 22:19 #1
Du er den eneste der har adgang til dine data på den webserer du benytter. Din bruger eller den besøgende på dine hjemmeside kan jo konstatere on din FTP server er online, idet han kan se om siden downloades til hans computer. Er din FTPserver \"nede\", kan hverken du eller den besøgende komme i forbindelse med dine data på din hjemmeside!
/Erny
Avatar billede bgjensen Nybegynder
21. juni 2001 - 22:26 #2
Jeg bruger ikke webserver, men plads på nettet!!
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 22:31 #3
JA, men princippet er det samme. TCP/IP er udgangspunktet, og der hvor du har lagt dine hjemmeside-data, er at betragte som din FTP-server, hvor alle - inkl. dig selv - skal have forbindelse, når man skal skal ser din hjemmesideindhold. Man downloader faktisk dine data, hvergang man skal se din side. Og er serveren ikke online...så kan man simpelthen ikke downloade dine data...og deraf slutte at serveren ikke er online!
Håber det var er brugbart svar!
/Erny
Avatar billede bgjensen Nybegynder
21. juni 2001 - 22:36 #4
Oki, det er fordi du har misforstået mit spørgsmål!

Jeg har en hjemmeside, hvor dataen ligger på en server et eller andet sted i landet, bare ikke i mit hjem.

Så har jeg en FTP server som står i mit hjem.

Så FTP\'en og min hjemmeside, har ikke noget med hinanden at gøre.

Man kan ikke få nogle at de data som ligger på min FTP via. hjemmesiden.

Jeg skal bare bruge en status, ligesom man kan få med ICQ, så brugeren kan se om FTP\'en er offline, eller online!
Avatar billede erny Nybegynder
21. juni 2001 - 22:41 #5
OKOK, jeg er med *S* Nej, jeg tror ikke findes noget software, der kan vise hvornår Din FTP er online. Men jeg skal/vil heller ike afvise at det findes...mit beste råd er...lad dit spørgsmål stå åben, for der er jo en masse super dygtige eksperter i dette forum. LAd dem komme til..jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere men vil følge udviklingen / opfyldningen på dit spørgsmål.
Hygge /Erny
Avatar billede bgjensen Nybegynder
22. juni 2001 - 20:25 #6
Jeg har fundet ud af at man kan lave det jeg ønsker, med PHP, så mit spørgsmål fortsætter her:

http://www.eksperten.dk/spm/83897

I en mere passende gruppe.