Avatar billede thoning Nybegynder
26. juni 2008 - 19:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Langsom router?

Hej!

Jeg har et problem med mit internet. Jeg har 6/6 mbit comxnet bredbånd.

Jeg kører nettet via en trådløs router, og det har ikke skabt problemer før nu. Mit internet er blevet rigtig langsomt de sidste par dage, og dette er kun når jeg kører gennem routeren. Har prøvet at koble på direkte udenom router, og der får jeg 98-99% udnyttelse. Tager jeg en test med router, får jeg timeout! Kan hente med ca. 140 kb/s mod normalt over 700.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede master-zalle Praktikant
26. juni 2008 - 19:28 #1
Prøv at opdatere firmwaren i routeren.
Gå ind på producentens hjemmeside og hent den.
Det burde løse sådanne problemer.
Avatar billede thoning Nybegynder
26. juni 2008 - 21:22 #2
Har jeg allerede prøvet, og jeg får bare af vide at den ikke kan opdatere firmwaren, selvom jeg har prøvet at hente flere forskellige nyere versioner.

Andre der har en ide om årsagen til mit pludseligt opståede problem ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juni 2008 - 11:40 #3
Du har vel prøvet med en reboot af routeren ?
Avatar billede thoning Nybegynder
27. juni 2008 - 17:40 #4
Jo, har prøvet at resete den totalt, uden held :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juni 2008 - 18:30 #5
Det var ikke det jeg mente. Sluk strømmen til routeren i 10 til 15 sekunder. Når du sætter strøm til igen, rebooter den, og er klar inden for ca. 30 sekunder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juni 2008 - 18:30 #6
En reset giver factory defaults.
Avatar billede thoning Nybegynder
06. juli 2008 - 20:17 #7
Så har jeg fået købt en ny router, og det hjalp selvfølgelig ikke! Jeg kan sagtens stadig komme på nettet når jeg kører direkte med kabel.

En anden ting jeg har fundet ud af, er at jeg uden problemer kan lave om på indstillinger osv i routerens setup når jeg ikke har internetstik i, men så snart jeg sætter internetstik i routeren, kan jeg næsten heller ikke manøvrere rundt i indstillingerne. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der kan være galt?

Mvh
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2008 - 23:32 #8
Reset routeren. Derefter går du ind i routerens opsætning med kabel, og sætter det trådløse net op. Du skal aktivere det trådløse net, vælge et SSID vælge en kanal mindst 2 kanaler, og helst 5 kanaler fra andre net i din nærhed. Undlad at kryptere den indtil du har god forbindelse til internettet uden kryptering. Når det hele spillet, kan du aktivere kryptering. Brug WPA-PSK TKIP.
Hvis du aktiverer kryptering med trådløs forbindelse til routeren, bliver du kastet af nettet, og du skal genforbinde med netværksnøglen du har angivet under aktivering af WPA-PSK.