Avatar billede djtj Novice
26. juni 2008 - 14:55 Der er 1 kommentar

Slet computer konto med script

Hey

Jeg har brug for et script som sletter en computer konto i AD.

Men jeg ved ikke hvor i AD denne konto er placeret. Så det skal jeg tage højde for.

Har rodet lidt med DSRM - men er gået lidt i stå.

Nogen som kan hjælpe :-)

-T
Avatar billede alexmikk Nybegynder
17. juli 2008 - 23:08 #1
Hej djtj,

Prøv at kigge på piping med DSQUERY videre til DSRM. Eksempelvis

dsquery computer -name desktop* | dsrm -noprompt (fjern alle maskiner som starter med at hedde desktop)
dsquery computer -name testpc | dsrm -noprompt (fjern en specifik maskine (testpc))
dsquery computer -inactive 8 | dsrm -noprompt (for maskiner der eks. har været inaktive i 8 uger)

BEMÆRK - brug DSRM med varsomhed. Det som kan genskabes fra AD er sjældent 100% fyldestgørende.

Yderligere læsning om DSQUERY : http://technet2.microsoft.com/windowsserver/en/library/46ba1426-43fd-4985-b429-cd53d3046f011033.mspx?mfr=true