Avatar billede tholjoh Nybegynder
26. juni 2008 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Typografi forsvinder

Jeg har oprettet en typografi i et Excel-ark som kun bruges nogen gange. Jeg har det problem at hvis Excel-arket gemmes uden at typografien bliver brugt nogle steder så forsvinder den. Så når den skal bruges brager min kode ned med denne fejl:

"Wrong number of arguments or invalid property assignment"

Det her er koden:

Sheets("Ark1").Range("A1").Style = "TYPOGRAFI"
Avatar billede excelent Ekspert
26. juni 2008 - 20:07 #1
dit format skal defineres i koden før du kører ovenstående kode
fx.

With ActiveWorkbook.Styles.Add(Name:="TYPOGRAFI")
    .Borders(xlTop).LineStyle = xlDouble
    .Font.Bold = True
    .Font.Name = "Bookman"
End With
Avatar billede tholjoh Nybegynder
27. juni 2008 - 13:53 #2
Det skal lige siges at jeg har andre typografier som heller ikke altid er i brug. Hvor lignende kode virker ganske fint...

Så selvom din måde virker helt fint, kunne jeg stadig godt tænke mig at vide hvorfor min TYPOGRAFI forsvinder fra listen af typografier.
Avatar billede excelent Ekspert
27. juni 2008 - 21:28 #3
Hvordan opretter/lagrer du dine typografier ?
Avatar billede excelent Ekspert
16. juli 2008 - 18:21 #4
hvordan går det ?
Avatar billede tholjoh Nybegynder
08. august 2008 - 11:42 #5
Jeg beklager den lange svartid... men det går vel egentlig hårest ud over mig selv. Nå, nok om det.

Jeg opretter typografierne med Formater -> Typografi...

Jeg er kommet uden om problemet ved at lave et skjult ark hvor jeg sørger for at alle typografierne er i brug. På den måde undgår jeg at de forsvinder...
Avatar billede bak Seniormester
08. august 2008 - 11:52 #6
Et bud kunne være at netop TYPOGRAFI er et "beskyttet" excel ord. Prøv at kalde det noget andet.