Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 09:33 Der er 14 kommentarer

Soltek Drivere - Hvor kan man finde disse

Heysa.

Jeg har et grafikkort Soltek SL-5600X-XD hvor jeg efter en reinstallation ikke kan få fat i drivere. Alle steder der henivser til SOLTEK er nedlagte.
Driversguide og andre steder mm har ikke denne drivere liggende men henviser KUN til en gammel hjemmeside der er nedlagt og man kan købe dette domæne.

SÅ hvor er det muligt at REELT kunne downloade denne driver??? En googlesøgning viser masser af resultater, men de henviser bare videre til SOltek's hjemmeside som ikke findes mere - Så hvad gør man???
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 09:37 #1
Soltek er gået konkurs, du kan melde dig til her: www.driversguide.com, det er gratis.
Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 10:02 #2
Der er jeg medlem - og de henviser til deres hjemmeside endnu - Og der er ikke den driver til det kort - under søgjning eller ved gennemgang af alle drivere !
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 10:33 #3
Den henviser også til andre oploads, jeg har selv hentet til et 75SL kort samt 1000 andre ting.
Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 10:51 #4
Jamen har også fundet en masse andre kort - Men ikke til et SL 5600X-XD ! Og alle henvisninger er til enten soltek's hjemmeside -> Der ikke eksisterer --Eller andre opsamlingssider - der henviser til soltek's hjemmeside!

Så tja - Google har heller ikke et svar - derfor spørgsmål herinde !
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 10:58 #5
Så er der kun private tilbage, der måske ligger inde med en cd, du måske kan høste en copy af.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 11:10 #6
Prøv her: www.nvidia.com
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 11:16 #7
Det er driver til dette, du skal hente: Graphics Engine GeForce FX5600XT
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 11:17 #8
Skulle være et svar.
Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 11:24 #9
Det er prøvet flere gange - Men den driver kan ikke køre en opløsning på over 1024*768 - hvor den gamle driver inden reinstallation kunne køre 1920*1280 - da det er til en grafiker, er dette vigtigt!

For det var nemlig også min første indskydelse - men der må være noget specielkt omkring denne soltekdriver!
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 11:34 #10
Slet skærm og skærmkort i enhedshåndtering og genstart lad systemet indstallere driver igen.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 11:34 #11
Du har driver til bundkortet indstalleret?
Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 12:42 #12
Jeg har bøvlet med det i 3 dage, og er ikke kommet et hak videre - opløsningen er slet ikke nok endnu! så derfor må det næste skridt være at købe et nyt kort istedet for !

Haft reinstalleret maskinen også for at teste om noget var gået galt der - har prøvet alt!
Har driverne til bundkortet - og installeret disse.

Har fjernet kortet helt inkl. driver osv! og kan derefter køre max opløsning på 1024*768.  Skulle mene alt var korrekt osv, men det fungerer bare ikke til de opløsninger der burde være.
Da det er et APG kort - der er "eftermonteret" således at man kunne komme op i de opløsninger - skulle man mene at de var til at opdrive et sted - Nu er det sådanne at jeg er nødt til at køæbe et nyt - da jeg står med en grafiker der ikke kan lave det arbejde han skal pga denne driver.

SÅ lukker ned herfra.
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2008 - 12:55 #13
Har du prøvet en brugerdefineret update hos microsoft update??
Avatar billede peque Nybegynder
26. juni 2008 - 13:20 #14
Ja - Det har jeg, og det er en den finder som default - Men med disse installeret - hakker skærmen ved flytning af vinduer og opløsningen er stadig max 1024*768.

Alt dette er testet igennem på alle tænkelige måder, inden jeg henvendte mig her for at finde den specifikke driver til dette kort. Da jeg ikke kan få deres hjemmeside frem, ikke kan finde dem via Google, og ikke kan finde dem via driversguide, og Windåse's egen driver ikke kan håndtere dette, håbede jeg lidt på nogen herinde havde et link liggende der fuingerede , eller endnu bedre - havde driveren liggende!