Avatar billede frosty-dk Nybegynder
24. juni 2008 - 16:20 Der er 5 kommentarer

God udvikler maskine

Hej eksperter,
Jeg skal til at lave en udviklings maskine, der skal køre Visual Studio 2008, SQL server og 2-3 Virtuelle maskiner, der bliver installeret windows server 2008 der på og den skal hovedsageligt blive brugt til at udvikle web, og den skal stå tændt hele tiden så den kan hoste demo sider osv, så hovedmålene er Low-Noise og hurtig computer og selvfølgelig skulle prisen gerne ikke overskride 6-7k.

Jeg har været rundt og læse en masse og jeg er kommet frem til dette build:

Bundkort:
- ASUS P5KC AiLifestyle Series
- ASUS P5K-E/WIFI-AP AiLifestyle Series <--
- ASUS P5W DH Deluxe Digital Home Series
(Hvilket af disse ville i mene er i tvivl her men ser den med pilen som rimelig god)

CPU:
- Intel Core 2 Quad Q6600

Strømforsyning:
- Corsair hx520w

Kabinet:
- Antec Performance One P182

Harddiske:
Jeg skal have et raid med to udmærkede harddiske regner med nogle Western Digital 7,200rpm på omkring 150-250GB pr. stk, nogle ideer?

Ram:
- Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB
Hvilken ram skal jeg putte i? der skal være 4GB ram og regner med 2x2GB men hvilke ville være gode?

Grafikkort:
Skal være et udmærket og stille grafikkort til ca 1.000kr. nogle ideer? kigget lidt på 8800

CPU blæser:
- Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B
(skal have en stille god cpu blæser nogle anbefalinger)

Håber i kan hjælpe mig og komme med nogle gode forslag og at denne tråd er postet rigtigt.
På forhånd tak,
Thomas Frost
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2008 - 20:14 #1
Med det setup lyder det nu mere som en rigtig server du skal bruge, og så er dit budget overskredet...
Men http://www.fujitsu-siemens.com/products/standard_servers/tower/primergy_tx120.html er mit bud.

INTET af det hardware du har valgt er designet til at køre 24/7.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2008 - 20:46 #2
Med det brug er quad core godt. 4 GB RAM er minimum. 8 ville vaere bedre, men det
er naeppe muligt med budgettet.

Jeg tror at du skal satse paa 2 x 400 GB diske, fordi pris forskellen paa 250 og 400
GB diske er nok minimal - og du kan godt bruge noget plads.

Til udviklings maskine har du ikke noget at bruge et 1000 kr. grafik kort til. Man plejer
at kunne finde et 250 kroners. Og det lagger ikke i VS !
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
24. juni 2008 - 21:00 #3
altså delene kan da køre hele tiden, min gamle computer står næsten også bare at køre, så burde den kunne holde til.
De ting jeg har nævnt overstående kan godt holde på mit budget og de 4GB ram mere burde ikke være det store i pris hvis jeg ikke skal bruge mere på grafik kort, altså det grafikkortet skal kunne er at vise 2skærme og god opløsning og det er cirka det.
Og ja harddiske har jeg lagt mærke til at prisen er meget tæt så det må jeg lige kigge lidt nærmere på.

..Har i evt. en idé om hvilke af de bundkort der er "bedst" til brugen?

og nej hoved bruget er ikke server, det er udvikling, regner bare med at den skal stå tændt hele tiden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juni 2008 - 22:28 #4
"og nej hoved bruget er ikke server, det er udvikling, regner bare med at den skal stå tændt hele tiden"

Så er det en server du skal bruge - læs hvad jeg skriver til dig :)

Har haft MANGE kunder der har haft dette ønske af en billig pc, men i det lange løb er den bedste investering at købe korrekt 1. gang.
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
24. juni 2008 - 23:42 #5
Men regner måske med at bruge min gamle maskine eller købe en server seperat lidt senere hen, og så ville det jo være træls at have to servere?  ..men hvis det ikke er en server er det så ikke et udmærket build til at udvikle web?