Avatar billede mhass Nybegynder
23. juni 2008 - 14:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Sharepoint udenfor netværket

Jeg har installeret SharePoint services 3.0 på en 2003 server, og det virker perfekt indenfor netværket. Jeg har også fået indstillet firewall så man kan tilgå Sharepoint via IP adressen udenfor kontoret. Problemet er dog at når man går ind via IP adressen udenfor kontoret bliver man bedt om at indtaste brugernavn og kode, og lige meget hvad man skriver sendes man videre til en side der ikke kan vises (Page cannot be found).

Er der noget der har en idé til hvad jeg skal gøre/mangler at gøre for at det virker?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
24. juni 2008 - 16:31 #1
har du prøvet at logge ind som xxx@yyy.dk eller yyy\xxx ??

//akj
Avatar billede mhass Nybegynder
24. juni 2008 - 16:48 #2
begge ting, desværre uden held. Jeg ser nu at når jeg logger ind og har skrevet brugernavn og kode så prøver siden at gå til:

http://www.tzccosp01.com/default.aspx

men da navnet på serveren internt på netværket er: tzccosp01

er det klart det ikke virker. Nogen idéer?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
26. juni 2008 - 08:27 #3
Har du åbnet for port 80 i din firewall ?
Har du sat din router til at pege på txzccosp01 ?

//akj
Avatar billede mhass Nybegynder
29. juli 2008 - 10:50 #4
Det viste sig at være at DNS og IP adresse problem, så nu virker det.