Avatar billede musmus Nybegynder
22. juni 2008 - 22:45 Der er 9 kommentarer

Internet forsvandt, nu kun lokaladgang

hej alle,
min kollega har brugt sin maskine som hun plejer...hun sidder på et kontornetværk med en router der giver hende Ipadresse.
PLudselig forsvinder hende adgnag til nettet.
Sog kan hun stadig får dat i alt lokalt, dvs. serverfiler, netværksdrev og alt det andet.

Det eneste hun ikke kan, er at gå på nettet.
Jeg kan pinge alt lokalt, dog ikke noget ude af huset.

Alle andre er på nettet, så det er kun hende der har problemet.

Jeg har tjekket dns, og IPadresse, alt ser rigtigt ud.
jeg har forsøgt at forny ip og reparerer, men uden held.
Hun sidder på en XP.

Jeg har afinstalleret netkortet og installeret det igen, uden held.
Men netkortet virker ihvertfald, dog bar eikke på Internettet.jeg for "siden kan ikek vises når man prøver Explorer.

Hun har ikke gjort noget hun ikke plejer at gøre på maskinen, hun skulle abre lige se noget på nettet, og åbende explorer, så var hun bare ikke på.
Igen kun lokalt.

Har nogen nogle gode ideer til hvad jeg skal prøve, eller lyder det sopm et pr0oblem I har hørt om før?

Håbe rnogen kan hjælpe...jeg synes godt nok det er spøjst.

Håber at høre fra Jer.

venligst
Musmus
Avatar billede area404 Nybegynder
22. juni 2008 - 22:51 #1
Hvis du åbner explorer og kigger under "Filer", er der flueben i "Work/Arbejd offline" ?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. juni 2008 - 22:51 #2
Ved ikke om det hjælper, men prøv med en systemgendannelse.
Det skader jo ikke...

start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juni 2008 - 23:54 #3
du nævnte ikke gateway?

er der firewall på maskinen?

er iexplore sat til at køre via en proxy server?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. juni 2008 - 23:58 #4
hvis du prøver at pinge google.dk, får du så en ip adresse eller kommer den med besked om at den ikke kan finde værten
Avatar billede musmus Nybegynder
23. juni 2008 - 09:40 #5
Jo, der er firewall på maskinen, har ligeså tjekket denne.
Og jeg har også tjekket at den Ikke Arbjeder offline.
Kan ikke pinge nogen adresser udenfor mit netværk.
Avatar billede area404 Nybegynder
23. juni 2008 - 11:34 #6
som cool_m_f siger, tjek dine proxy instillinger under internet instillinger - forbindelser.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juni 2008 - 15:40 #7
du siger at du ikke kan pinge nogen adresser, men det der er vigtigter om den kan finde ip adressen når du vil pinge

hvis du nu skriver ping dr.dk så skulle den gerne skrive sådan her:

Pinger dr.dk [195.137.194.128] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 195.137.194.128:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab)

på den måde kan vi se om det er dns den ar gal med
Avatar billede sameaim Nybegynder
23. juni 2008 - 21:00 #8
Det ville nok være mere interresandt at se et "udtræk" fra ipconfig :)
evt. også gerne en "route print" og så en pathping til 4.2.2.1 ville også være OK :)

Det er højest sandsynligt at det er gatewayen, der er en fejl ved... kan være glemt, ved indtastning af statisk adresse.
Avatar billede musmus Nybegynder
09. november 2012 - 13:46 #9
sameaim, send et svar så får du point.