Avatar billede maejsh Nybegynder
22. juni 2008 - 21:20 Der er 5 kommentarer

SLI spørgsmål

overvejer at køre SLI med de forhåbentlige snarlige nye prisændringer på 9800GTX kortene.

jeg har et inno3d 9800GTX kort. Og tænker så over om det skal være præcist inno3d 9800GTX kort, eller om det er ligegyldigt hvilken udgiver det er, og fx xfx black edition hvis de kommer ned i billig leje, ville de kunne køre sammen? da det jo er samme chip, men forskellig kerne og shader frekvens?
Avatar billede mash Mester
23. juni 2008 - 11:09 #1
har hørt at det bare skal være samme serie altså alle 9x00 skulle kunne køre sli, har godt nok ikke prøvet, men det er det de siger i den butik hvor jeg handler.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. juni 2008 - 11:24 #2
Mig bekendt er eneste krav er at det er samme GPU model. 9800 GTX har en G92 CPU, så det skal dit ekstra kort også have - det udelukker 9500 GT og 9600 GT (9600 GSO skulle dog godt kunne bruges, samt enkelte 8800 kort).
Avatar billede maejsh Nybegynder
24. juni 2008 - 12:10 #3
dvs. fx. et OC'et kort og mit alm. kort burde også godt kunne selvom de har forskellig shader og clock værdi?? :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. juni 2008 - 13:12 #4
Fra NVidia's egen FAQ (http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html):
Can I mix and match graphics cards is one of them is overclocked by the manufacturer?
Yes. A GeForce 7800 GTX that is overclocked (for example BFG GeForce 7800 GTX OC) can be mixed with a standard clocked GeForce 7800 GTX.

Så det skulle der ikke være noget i vejen for - som sagt skulle det være nok at de har samme core.
Avatar billede maejsh Nybegynder
25. juni 2008 - 04:50 #5
ah ja okay tak :) velkommen til at smide et svar hvis du vil :)