Avatar billede peter1980 Nybegynder
21. juni 2001 - 19:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Abit Kt7a-RAID IRQ problemer

Hejsa,
Jeg har en;
ABIT KT7A - RAID
AMD Athlon Tb 850
256 pqi pc 133 mhz ram
RAdeon DDR 64 mb VIVO
Netkort
SB live value kort
2 hdd på Raid
1 på Ide 100
2 cd-rom drev på Ide 100
USB scanner, USB printer

Jeg har egentlig to spørgsmål;
1; Jeg kører med Win2000 professional og den skriver at jeg deler IRQ 11 med mener det var 6 forskellige enheder, grafikkort, lydkort, netkort, RAID, usb. Hvad kan jeg gøre, systemet er godt nok stabilt, men en sådan IRQ deling/konflikt er aldrig god.

2; Her for et par uger siden købte jeg en LITE-ON 12-10-32 brænder med BurnProof. Jeg har installeret alle original driverne og programmer der fulgte med, men den brænder med en ca 4*,,,, selv om at den skriver at den brænder med 12. Jeg har haft installeret nyere drivere inde fra Vaihardware.com, men de gjorde at min \"normale Ide100, kørte ad h til. Men der ville den godt bræde med en 12* bare ikke med BurnProof sat til? hvad kan jeg gøre,,

Håber i har nogle ideer til nogle løsninger, da jeg nu har arbejdet med dette bundkort i alt for lang tid.
For det andet har VIA været så smarte at de ikke har lavet deres chipsæt ordentligt, hverken GF2 eller ATI Radeon vil komme til at køre optimal på dette bundkort.

Mhv
Peter
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. juni 2001 - 19:39 #1
For det første sker der INTET ved at Windows 2000 deler IRQ med flere ting. Det er kun et problem i Windows 9x-serien.
Prøv at hente nyeste VIA servicepack http://www.pc-files.dk/files/4in1432v.zip
Desuden kører mit GF2 perfekt på mit bundkort med VIA chipset!
Avatar billede peter1980 Nybegynder
21. juni 2001 - 20:02 #2
nu prøver jeg lige det,,,