Avatar billede trolll Nybegynder
22. juni 2008 - 10:19 Der er 2 kommentarer

Spærring af SSID

Er det muligt i f.eks XP at spærre for et SSID, således at computeren ikke vil prøve at tilslutte.
Jeg har problemer med et TDC hotspot, som min pc har det med at tilslutte når mit eget signal er lidt svagt, f.eks når jeg går ud i haven.
Avatar billede 383ci Nybegynder
23. juni 2008 - 23:28 #1
Vælg trådlåse forbindelser på ikonet nederst i højre side af skærmen. Klik den op.
Vælg "skift rækkefølge af trådløse netvært" i venstre side
Under fanen "trådløse netværk" kommer den stribe computeren kender.
Så er det bare at markere dem du vil fjerne og trykke på fjern.
Husk at sige OK til slut

Det er fremgangsmåden på¨en XP maskine der bruger Windows til at administre trådlæse forbindelser.
Avatar billede trolll Nybegynder
25. juni 2008 - 15:49 #2
Jeg tror ikke det løser det.
Da TDC hotspot ikke er et sikret netværk, så det kan tilsluttes direkte og automatisk så snart det er fundet. Så selvom jeg fjerne den fra listen, så tror jeg den vil slutte til en anden gang når den finder netværket igen.