Avatar billede tariboventola Nybegynder
21. juni 2008 - 16:14 Der er 2 kommentarer

Forarbejder til Momsloven

Jeg leder efter forarbejderne til momsloven. Helt specifikt skal jeg bruge lovbemærkningerne til momslovens §13, stk. 1, nr. 20. Der skal stå noget med, at man ikke kan bruge den særlige momsfritagelsesbestemmelse (§13, stk. 1, nr. 20) til f.eks. "administrations- og it-ydelser".
Jeg er faret helt vild på både retsinformation og skat.dk - nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2008 - 16:35 #1
Godt nok et gammelt spørgsmål, men alligevel....
Jeg er ikke helt sikker på at det er dette du søger, men prøver lige:

Citat:
Hensynet til lige konkurrencevilkår indebærer, at aktiviteter, der normalt er forbundet med erhvervsvirksomhed, ikke vil kunne fritages efter bestemmelsen. Det betyder f.eks., at ydelser som almindelig administration og edb-behandling for medlemmerne ikke vil kunne fritages.
Citat slut.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=95911&vId=201613&i=140
Avatar billede tariboventola Nybegynder
27. november 2008 - 08:10 #2
Ellers tak for forsøget - men det er ikke helt det, jeg søger. I starten - eller forud for - hver lov er der nogle forarbejder (et par sider) som omhandler baggrunden for en lov og hvordan de forskellige paragraffer skal tolkes osv.
De findes vist ikke online på nettet, var min konklusion