Avatar billede rmjdk Nybegynder
20. juni 2008 - 11:30 Der er 4 kommentarer

Flere linjers xml bliver til en linje med xsl

Hej

Jeg har et xml element som består af flere linjer (med tomme linjer), fx.

<Adresse>
Valbylanggade 1

2500 Valby
</Adresse>

Men når jeg vil udskrive værdien med <xsl:value-of select="/Adresse"/> bliver det til
Valbylanggade12500 Valby

What to do?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2008 - 04:07 #1
Kontekst ?

Hvis du transformerer til HTML så ignoreres linieskift jo !
Avatar billede tarraq Nybegynder
21. juni 2008 - 21:25 #2
Hvilken transformator bruger du? Og består linieskift i xml-filen/-feedet at windows linieskift eller unix linieskift?

- M
Avatar billede rmjdk Nybegynder
23. juni 2008 - 10:55 #3
Linjeskiftene består af '\n' og har prøvet at escape til '\\n' og '<br />'. Benytter XslCompiledTransform klassen.
Avatar billede al_dair Nybegynder
26. juli 2008 - 01:46 #4
Brug XSL's '<xsl:preserve-space>' eller smid 'xml:space="preserve"' i din XML
eksempel på den første: <xsl:preserve-space elements="Adresse" />

http://www.w3schools.com/XSL/el_preserve-space.asp