Avatar billede elgrego Nybegynder
21. juni 2001 - 18:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

1 submit knap - 2 funktioner

Jeg har en gæstebog på min hjemmeside!
Jeg vil gerne have, at der sendes en mail til mig, når der er skrevet i gæstebogen. Hvordan gør jeg det?
Formen til mailen har jeg styr på, men hvordan får jeg koblet den sammen med gæstebogen?
Avatar billede disky Nybegynder
22. juni 2001 - 08:18 #1
det skal du lave server side, for at kunne sende en email automatisk.
Avatar billede elgrego Nybegynder
22. juni 2001 - 10:13 #2
Disky!
Jeg forstår ikke helt dit svar!!!
Det er da ikke det store problem at få tilsendt en e-mail, når der bliver trykket på en knap!

Jeg har cybercity som udbyder. Derfor skriver jeg nedenstående - og der sendes en e-mail til mig med det samme

<form method=\"GET\" action=\"http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi\">
<input type=\"hidden\" name=\"recipient\" value=\"minførste@email-adresse,minanden@e-mail-adresse\">
<input type=\"hidden\" name=\"subject\" value=\"mail fra webstedet\">
<input type=\"text\" name=\"besked\" size=50>
<input type=\"submit\" value=\"Send\">
</form>

Avatar billede disky Nybegynder
22. juni 2001 - 10:17 #3
det du gør er server side, det er et gammelt perl script du kalder med \'FormMail.cgi\'

Men for at få den til samtidigt at opdatere din gæste bog, skal du have lov til at skrive dit eget script, som først kalder FormMail.cgi og derefter det som tilføjer noget i gæstebogen.

Om Cybercity tillader dette aner jeg ikke.